FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
tja, den gick på ebay för nån vecka sedan och då kostnaden endast var en-två tior,
så slog jag till utan att egentligen tänka till ordentligt... domänen då "hobbystickers (.) com" Då jag inte har mycket ingående erfarenheter utav domännamn osv tänkte jag fråga er vad ni tycker om mitt "klipp"? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Klippet är skitbra om du har en bra ide för sidan.
Om du inte har någon ide kunde du hellre lagt pengarna på en glass ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Få aftonbladet att börja använda ordet på lite löpsedlar, kungens privata hobbystickers... hehe. Nä, det var nog inget klipp...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
vad är hobbystickers?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
VIP
|
hellre glass
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Om inte annat är det en skön term och någonting man säkerligen skulle kunna utveckla till ett intressant projekt/sida. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Tja det verkar som att en glass var att föredra istället
Får se om jag trotts allt kan göra något med domänen så den inte går till spillo som alla andra "Köpt för att säljas vidare"-domäner där ute |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
En .com domän med tva engelska ord för nagra tior är ett klipp oavsett om det finns en ide eller inte.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
OVT brukar ju som bekant vara ett bra sätt för att få indikation om möjligheterna. Varken "hobbystickers" eller "hobby stickers" verkar vara eftersökt överhuvudtaget enligt OVT. Exempelvis "bananamovies.com" verkar därför vid första anblicken bättre än hobbystickers eftersom det verkar finnas viss erfterfrågan (sökningar) efter "banana movies". Alla aspekter kring huruvida något är kommersiellt gångbart eller inte är självklart relevant men samtidigt så styrs allting av efterfrågan...
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är visserligen generellt men tack vare att det bara finns ett begränsat antal en och tva-ords engelska .com domäner blir de som finns värda en del. Vi har ganska manga domäner till försäljning i vart system och de som finns av det här slaget kostar en del. Sa betraktar man värdet pa domänen i sig sa var det ett klipp. OVT är inte allt.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|