FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tog en liten filmsnutt över mitt andra intresse, nämligen LJUD, and lots of it
![]() Med tanke på mitt nickname på WN kan man ju dra vissa paraleller till ljud, och dom finns, är ljudk*t så det smäller om det. För er intresserade på ämnet så består ljudet av ![]() - Alpine 9855R huvudenhet - 3st Boxter Shark 10" basar, 1400 watt styck - 2st Crunch V1800 på 1800watt styck - 1st Ultimate T2-2450 4-kanals slutsteg till fram och baksystem - Mac Audio Maximus 2.16 framsystem samt Mac Audio Max69.3 baksystem. 151,2 dBa spelade med halvtaskig mic ![]() http://www.jxit.se/1005.mpg - tagen under premiärspelningen av nya kabeldragningen ![]() Och jaa, bilen är en Volvo 240 från -83 (lite får man spara på för att ha bra ljud ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hehe är inte speciellt ljudintresserad men låten är skön. Walk of Life med Dire Straits. B)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Administratör
|
Boka in en helg inom det närmaste Håkan jag kommer till Sundsvall! Jag vill oxå var med och dricka öl till tonerna av walk of life, och höra flickorna fnittra glatt på bakluckan av en 240! Fast hade det varit jag på bakluckan hade jag nog fått knäppa upp en ny öl, så snabb är jag inte när mörkret fallit!
Kanon! Låten vi hör är säkert från min FTP oxå så, så jag räknar med att du bjuder på en öl haha! (Jo den är ärligt köpt på allofmp3). Om man får beställa nästa video önskar jag en 50cl Norrlands guld på bakluckan och till tonerna av Fleetwood Mac's "Go your own way" så vi får höra lite mellanregister oxå! Har du inte "Go your own way" så är "Second hand news" okey oxå, men då är det första versen som gäller! ... Ett alternativ är "Mama were all crazy now" med Quiet Riot, den är okey för mej oxå! Thomas
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
dB-värde Exempel
0 det svagaste ljud vi kan uppfatta 10 svagt lövsus 20 tyst stadslägenhet 30 viskning 40 fågelkvitter, att skriva på tangentbord 50 samtal med låg röst 60 normalt samtalston 70 diskmakin, tvättmaskin 80 stark trafik, hårtork 89 Friskis och Svettis, genomsnittligt 90 tung trafik 100 maskinbuller, fabrik 100 gränsvärde för disco 110 åska i omedelbar närhet 120 jetplan 130 smärtgräns 140 pistolskott vid mynningen 151,2 Decibels bil 170 rymdraket 180 trumhinnan brister 190 högsta nivå som kan förekomma i luft :-) edit: dbA != db men ändå, det säger något! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Here we go again...
Denna film är inspelad i en bil tillverkad 2002 vilket är mycket mycket tätare och mer dämpad än volvon från -83 i andra filmen :P Muggen är halvfull med kaffe ![]() http://www.jxit.se/skrammel.MOV |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Mmmm, väcker gamla härliga minnen!!!
Fast min 240 var från 82 och jag körde Rockford Fosgate grejer. Stereon var ungefär 4 ggr så dyr som bilen. B) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Bjuder på en liten bild :P
Det silvriga är slutsteget ja, 3000 watt, kostar väl närapå hälften av vad bilen kostar ![]() Ska göra en ny film idag med lite mer dunk-relaterad musik, roxette är inte direkt maxat i plåtskrammel ![]() Den vita sladden går till nå helt annat vi lekte med under kvällen, nämilgen -> http://zon55.se/biltema |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Ytterligare en bild.
Min nuvarande baslåda jag haft rätt länge och som inte kommer bli utbytt än på ett tag ![]() Spelar r*ven av de mesta, nu ska bara fanskapet kläs i nån matta ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
du är galen....ASG!!!!
|
|||