Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Erfarenheter av Kelkoo?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-10-06, 15:37 #1
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustavs avatar

Jag har varit i kontakt med kelkoo om att annonsera på deras sida. De vill ha mellan 2 och 3 kr per klick exkl moms (beroende på placering).

Jag har inte en aning om kelkoo är prisvärt. Jag har aldrig använt kelkoo, men det liknar ju pricerunner lite. Själv vet jag att jag kan surfa omkring en hel dag på pricerunner och klicka på varenda länk utan att köpa något. Jag "fönstershoppar" på internet med andra ord. Om andra gör samma sak på kelkoo så kommer det ju bara bli dyrt och inte leda till köp.

Sedan så irriterar jag mig på säljaren på kelkoo. Han vill varken erbjuda mig någon form av mängdrabatt, inträdesbonus eller gratis dagar att prova. Jag är väldigt misstänksam mot företag som inte låter en prova tjänsten/produkten. Har precis lagt en order på samples från Taiwan. Hur skulle det sett ut om de vägrade skicka prover utan krävde att jag köpte för ett visst belopp på en gång? Samma sak borde ju gälla tjänster tycker jag. Om ni har en bra tjänst så låg mig prova den!

Nu är det ju inte frågan om så mycket pengar, men ska jag prova mig fram genom alla annonsnätverk på hela nätet så kommer jag lätt upp i flera 100.000:- innan jag vet vad som är bra. Som det är nu så tror jag att jag egentligen är intresserad av kelkoo, men att säljaren irriterar mig eftersom han vägrar göra en enda eftergift. Idag använder jag mig av adwords, overture och double samt ett eget affiliate-program.

Så för att göra en lång historia kort. Vad har ni för erfarenheter av att annonsera på kelkoo?
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-06, 15:57 #2
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Har aldrig testat Kelkoo själv, men jag hittade denna gamla tråden häromdan, tycker att den var läsvärd. http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...&hl=kelkoo&s=wn

Håller i övrigt med dig om ditt resonemang, man vill ju se om det ger nåt först.
Lindahl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-06, 16:01 #3
Starwebs avatar
Starweb Starweb är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
Starweb Starweb är inte uppkopplad
Flitig postare
Starwebs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Den stora frågan: Kelkoo eller PriceRunner, den har jag fått _ganska_ många gånger...

- Det enda svaret som är korrekt och som fungerar är just att PROVA! Svårare än så är det trots allt inte. Jag förstår din synpunkt att man kan inte prova 100 olika för att se om alla ger något, men många av våra kunder frågar vilket de ska välja och det går ändå inte att ge ett korrekt svar då det skiljer VÄÄÄÄLDIGT mycket beroende på inom vilken bransch man är, vilken målgrupp man har både med priser/service m.m.

Jag rekommenderar starkt att du provar båda under 1 månads tid, och då ser vad som är rätt för DIN bransch/målgrupp.
Starweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-06, 16:08 #4
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar

Reg.datum: Apr 2004
Enligt egen erfarenhet så är Pricerunner bättre, men man säljer enbart om man är billigast, dom produkter som man inte är billigast på säljer men inget av (via pricerunner). Iofs så kostar det ju inte heller något då eftersom nästan ingen klickar på någon som inte är billigast.

Pricerunner går att deala med priserna under en försöksperiod, iaf gick det för mig

//Björn
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-06, 16:15 #5
robertsson robertsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
Nu är jag lite partisk, men min åsikt från tiden när jag jobbade i databutik är att kelkoo levererar mycket sämre trafik. CR är klart sämre på trafik från kelkoo jämfört med PR. Det fattar man ganska fort när man ser hur röriga sajten är och hur svårt det är att hitta.

En sak är kelkoo bra på och det är flygresor. Dom har den bästa söktjänsten i sverige för flygresor.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-07, 18:23 #6
Gustavs avatar

Gustavs avatar

Tack för svaren.

Linahl - Det var en mycket intressant tråd du tipsade om. Men ganska gammal. Mats som var så missnöjd finns på Kelkoo, så något borde ju har förändrats till det bättre, eftersom han valde att stanna (eller komma tillbaka).

Jag är fortfarande nyfiken på kelkoo, men som det är nu så får det nog vänta. Jag ska hålla ögonen på sidan och se hur stor omsättning de har på sina kunder. Om folk väljer att ha kvar sina annonser under en längre tid där, så kan man ju misstänka att de är nöjda med trafiken som de betalar för.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017