FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en .nu adress som innehåller exakt mitt keyword med ett mindestreck mellan de två orden och undrar om det är lönt att lägga ut sajten på den?
Eller är det alltid bättre med en .com adress? Jag har sett många olika domäner som tex st, mn, cc osv som ligger hyffsat till hos sökmotorerna och jag undrar om någon har egen erfarenhet av att folk inte gärna klickar på en av dessa utan väljer en .com fast den ligger lägre i ranking. Det är sökmotortrafik jag är ute efter, inte type-ins. Alltså är "exakt-keyword.nu" sämre än "exaktkeywordsajten.com" ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Bindesträck diskuteras rent tekniskt här: http://www.webmasternetwork.se/f11t10016.html
Rent användarmässigt tror jag det beror på din målgrupp, är det folk som oss så kanske ja, annars nej. Tror inte att folk i gemene man ens kollar på urlen ärligt talat. Rent generellt så föredras dock com pga sökmotoroptimeringen internationellt. En COM har enklare att ranka än tex ws eller st. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad tror du om att använda en .nu med bindestreck och med just det keyword sajten handlar om, eller att välja en .com men då blir det lite mer åt branding hållet kanske?
Kommer en .com ändå att vara lättare att ranka? Det där med att inte gemene man lollar på url´n tror jag också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag riktar in mig mot en internationell marknad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har ett gäng domäner med liknande kommersiellt innehåll där jag har en ämnesrelaterad .se eller .nu-domän och resultatet i seo är likvärdigt. Lite otippat, men så är det.
Materialet är riktat mot Sverige. Internationellt skulle jag defintivt försöka få: 1) com 2) net/org 3) info/biz ... 99) nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du har tex "roligaklipp.nu" skulle du då hellre ta en "roligaklippsidan.com" om sajten var internationell?
Spelar det ingen roll att .nu domänen är exakt det keyword som sidan handlar om, det är ändå bättre att hitta på en annan .com som innehåller keyword alltså. Har jag förstått rätt så? Jag har lagt ner mycket jobb på sajten och vill inte komma på senare att jag var en idiot lade den på en .nu ![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|