FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Halloj!
För mer än ett år sedan skaffade jag ett konto åt en kund på Surftown webbhotell, som är uppsagt sen några månader tillbaka. Jag har som vana att registrera e-postadresser som <domän> at <min domän>.<tld>, i detta fallet t.o.m <domän>.<kundens domän>@.... Nu har fått, enligt mig, ren spam till den adressen ett par gånger som -om inget annat, ren princip- börjar reta mig. I paragraf 15 i deras avtalsvillkor står följande: Citat:
2) Jag har varit inne på deras admin (ovannämnda adress) och hittar verkligen ingenstans där man kan avanmäla sig från listan. Däremot hittade jag följande text i deras Privacy Policy: Citat:
Citat:
Till sist; vad borde jag göra? Borde jag göra något ö.h.t? Tycker bara det är extremt dålig och amatörmässig stil... / EDIT Javisst, ja... Längst ner i mejlet fanns en länk "Not interested" som går till http://xudhtbhtmxk DOT urlogos DOT com SLASH out.html |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad är det som säger att det är SurfTown som skickar dessa mail?
Kan ju vara vem som helst egentligen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
som han skapade enbart när han skaffade kontot hos surftown, och det är bara Surftown och han själv som vet om att adressen ö.h.t existerar. -Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag fick ett läskigt spam idag från några muppar som hette XXXXX. De har tydligen spindlat alla stora registrars och sammanställt en databas:
enom.com, register.com, directnic.com, dotregistrar.com, ascio.com, domaindiscover.com, itsyourdomain.com, dotster.com, tmagnic.net, merlbourneit.com, moniker.com, paycenter.com.cn, schlund.info, joker.com samt network solutions. Sedan så har de även samlat in massa extra info om varje domän genom att spindla domänerna. Nu säljer de infot för 3-400 dollar per dvd med 25 miljoner domäner .. Härligt va? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Såg nu att samma mejl var reggat på domänen. Ber om ursäkt till Surftown isf. T.o.m klantigt av mig att inte fundera på det innan jag formulerade tråden... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|