FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Denna tråd är en lite fördjupning av Tobbes frågor, men jag ville inte hijacka hans tråd
![]() Är det någon som har koll på hur Google framförallt men även MSN / Yahoo ser på följande i domännamn: - Alternativa böjningar, stemmar de? Bananer.se vs Banan.se - finns det något som indikerar att bananer.se kan vara effektivt för optimering för "banan"? - Hur ser de på stoppord i domännamnet? Tex e-Keyword.tld eller iKeyword.tld. - Betraktas siffror likadant som stopporden? Dvs Keyword123.tld som Tobbe nämner ovan. På den första punkten har jag provat lite själv men kan inte säga att jag har sett några direkt positiva effekter på grundformen, men en del personer söker ju tex på singularformen istället för plural vilket gör att man kan knipa ett par besökare på det sättet. Har ingen seo-snubbe nånstans gjort ett test på det här? Skulle vara mycket intressant att se hur följande domäner rankar för ett keyword: Keyword123.tld eKeyword.tld Keywords.tld Keyword.tld Nån som har någon teori om hur man kan utforma ett sådant test för att slippa tex duplicate content filter och bieffekter av att folk länkar till en och så vidare? (Hålla hemligt såklart, men någon inlänk måste man juh ha...). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har gjort en del tester men inte detta eftersom jag inte hade tillräckligt med domäner
![]() Citat:
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Intressanta frågor jag gärna skulle vilja ha svar på. Det med böjningar har jag hört att den ska förstå till viss del, vet dock inte hur utvecklat det är för svenska. Men tar man t.ex. www.dog.com och www.dogs.com så ska google veta att dogs är dog i plural. Har inte haft möjlighet att testa detta själv, så detta är bara som jag hört.
Hur går man tillväga med ett sånnt test för att inte hamna i duplicate content-filtret? Är det så att en av dem måste bli indexerad först och då rankas de andra sämre? Sen har jag upptäckt att man inte behöver någon länk till sidan för att bli indexerad. Jag hade en sida uppe som jag bara testade php-skript på. Efter någon vecka var den indexerad, det var ett helt skummt domännamn och ingen länkade till den. Jag fick fråga runnt lite på olika seo-forum och fick sen svar att det var för att jag hade en PR-Checker installerad i mitt Firefox. Så det behövs inga länkar för att få en sida indexerad, det går säkert 100 ggr snabbare med länkar, men det behövs inte =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||