FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hmm. Missat några poster här.
Sidan jag visade upp är mest en rolig grej. Har inte spenderat mer än en och halvtimme på att göra den och jag kan nog hålla med om att det är lite för extremt och för mycket. Som Lindahl skrev ovan att det är varannan dag är ju mycket bättre, vet någon koden till detta? Jag tror nog det är rätt bra om man har kanske 5 olika introduktionstexter till sin startsida som roteras varannan dag eller något. Ett lite mer seriöst exempel är på min katalog där jag har en slumpad länk med dess beskrivning nästan överst på startsidan. Och sedan "5 senaste länkarna" vilket även Nobody har. Det är ett lite bättre exempel kanske. Eller nyhetslådorna som Grazzy ger ut på sin nyhetsportal med feed. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Att företag sökmotorotimerar sina webbplatser är en sak. Att kids och andra försöker skapa en webbplats runt en sökmotoroptimering är en annan. B) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Kod:
<?php if (date(d) % 2 == 0) { echo "TEXT FÖR JÄMNA DATUM"; } else { echo "TEXT FÖR UDDA DATUM"; } ?> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack Rasmus.
Sparad för möjlig framtid användning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Medlem
|
Tackar, tackar Rasmus!
Du verkar ha kläm på detta så därför sätter jag dig (eller någon annan) på ytterligare prov. Jag har 10 ordspråk. Varannan dag ska ordspråket bytas mot nästa i listan. Hur ser koden ut då? Nån som kan skriva den i asp så vore det bra! Detta förfarande borde väl inte sökmotorerna ha något emot utan snarare tycka om..? Och nej, jag är inget "kid som försöker skapa en webbplats runt en sökmotoroptimering". Min sajt om ordspråk och citat kommer bli näst intill oslagbar ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
||