FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
och flytet gör att det kan gå att marknadsföra en .net bra utan att ha motsvarande .com och .se och då majoriteten av besökare till de flesta sidor kommer genom marknadföringskampanjer / länkbyten kan det fungera bra. Men som jag skrev så var det vad jag tyckte personligen. .org tycker jag ligger under .com och .net men kan fungera bra om det är en ideell eller föreningsinriktad sida, ett forum eller liknande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
.se - bäst för Sverige (för både branding och sökmotoroptimering)
.com - bäst internationellt resp. näst bäst för Sverige (för både branding och sökmotoroptimering) .nu - tredje bäst för Sverige (främst för branding) .net - näst bäst internationellt (dvs "OK" för sökmotoroptimering) .org - sista någorlunda acceptabla utvägen (fortfarande okej internationellt för sökmotoroptimering, inte så bra för branding)
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
angående .org tycker jag det är lite extra kul om det är ett svensk ord som slutar på t
vilket medför att de fyra sista bokstäverna i tex ordet.org blir det svenska ordet torg, vilket kan göra det lite lättare att komma ihåg... men nu är jag lite off-topic då frågan gällde internationellt... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Om vi snackar om värdet på en domän skulle jag ranka dem såhär:
Nu tänker jag på tex en generic domän. .com ccTLDs till större länder .net .org .info ccTLDs till mellanstora länder .biz |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag håller med Marcus. Och även med Tobias lista men tycker att .biz borde flyttas upp innan .info.
EDIT: Detta beror helt på. Är det en organisation så kan .org vara bättre en .com, information .info bättre en .biz, nätverk .net osv. Man får även höra hur det låter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Redcross.org. Smaka på den domänen. Den visar att .org kan vara helt rätt TLD i vissa fall, även när det inte gäller kommersiella men väl branding. Röda Korset är precis som kommersiella verksamheter beroende av marknadsföring för att överleva, och i det ingår självklart varumärkesvård. Bara en liten spinoff, eller "just my 2 cents" som man brukar säga... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hur tror ni dom nya .eu domänerna kommer rankas för SEO mm.
Vilken plats tror ni dom hamnar på domänlistan? Kommer det vara värt att kanske investera i några sådana? Jag tror att det nog går att få tag på rätt bra adresser trots att man inte "hänger på låset"
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vet inte riktigt vad .eu ska användas till, kanske kommer funka bra för typ turism sidor och liknande? Kanske för butiker med handel inom eu?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |