FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag skulle köra utan helt klart.
Det är både bättre ur varumärkessynpunkt samt så har bindestreck visat sig sämre i alla fall jag provat. Sökmotorerna har inte så dåliga algoritmer att de inte kan skilja på två ord i ett domännamn utan bindestreck. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
btw, kramen kan du spara till ngn annan :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ska ge dig några gratistips på traven!
![]() Förslag på förbättringar: <meta name="description" content="Roliga klipp dagligen på Sveriges roligaste samling av roliga filmer och filmklipp." /> <meta name="keywords" content="roliga klipp, roliga, klipp, roliga filmer, roliga, filmer" /> <h1>Roliga klipp: senaste filmerna</h1> Se till att göra om din meny så att länken till startsidan innehåller texten "Roliga klipp startsida" eller liknande - dock inte så att det blir fult, konstigt eller ologiskt! Mitt förslag är på gränsen, du kan säkert komma på nåt bättre alternativ. Se i alla fall till att ändra till texten i sidfoten så att den innehåller länken nedan: Roliga klipp På det sättet visar du internt och bekräftar för sökmotorerna att startsidan innehåller just "roliga klipp". Sådär, jag antar att du är skyldig mig en kram nu. :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
roliga klipp, roliga, klipp, roliga filmer, roliga, filmer"
Luktar stuffing-filter ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Min webshop gick online för ungefär 6 veckor sedan. Jag har väl postat min url ungefär 500 gånger sedan dess. På vissa sidor med relevant innehåll och på andra sidor som har helt orelaterat innehåll, men som tillåter att man lägger till en url (postade till och med länken på en sida som säljer får och grisar, hehe). Google har fortfarande inte lagt märket till min webshop. När jag söker på ett av mina sökord finns jag inte ens med bland de 100 första. Jag har fortfarande PR 0. Söker jag på webshoppens namn så placerar sig till och med några av våra affiliates och webkataloger där vi finns med högre (nästan lite pinsamt). MSN däremot är med på noterna och där klättrar jag väldigt fort. Är redan med bland de 20 första träffarna på mitt viktigste sökord. Vilket i alla fall jag anser vara bra efter bara 6 veckor. Vår webshop placeras direkt efter en av våra konkurrenter som funnits på nätet sedan 2001. Så jag tycker msn verkar vara lite snabbare med sina uppdateringar. Men jag kanske har missuppfattat alltihop. Rätta mig gärna om jag fått allt om bakfoten. Jag vill gärna lära mig mer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||||||
|
|||||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej. Hoppas detta hjälper lite.
Citat:
Citat:
Citat:
![]() Citat:
Citat:
Om du kan posta din URL så kan jag/vi säkert säga mer. Citat:
Din sida har inte så särskilt mycket text, länkarna till sidan är inte så värst många men de är från höga PR sidor (PR 4-5, i alla fall en stor procent). MSNs beräkning av länkar är inte lika utvecklat som Googles. Detta betyder att många länkar ger mer effekt på MSN medans länkar från höga PR sidor ger mer effekt hos Google. Sedan så är sidans innehåll med text och hur hur många gånger ordet förekommer i texten mycket mer viktigt för MSN än för Google. Hoppas detta förklarar lite. EDIT: Såg nu att du har lagt in mer text, hoppas detta hjälper ![]() |
||||||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|