Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bindestreckets gåta

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-09-29, 01:14 #11
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar

Reg.datum: Jan 2005
Jag skulle köra utan helt klart.

Det är både bättre ur varumärkessynpunkt samt så har bindestreck visat sig sämre i alla fall jag provat.

Sökmotorerna har inte så dåliga algoritmer att de inte kan skilja på två ord i ett domännamn utan bindestreck.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-29, 06:52 #12
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: Nov 2004
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Originally posted by grazzy@Sep 29 2005, 01:00
Lite självrannsakan här då.

Google:
roliga klipp Roligaklipp.se #1, Roliga-klipp.se #8
"roliga klipp" Roligaklipp.se #1, Roliga-klipp.se #5
roligaklipp Roligaklipp.se #1, Roliga-klipp.se #6

MSN:
Suger :-). En kram till den som förklarar varför jag inte ens är med på termen "roliga klipp" där.
roliga klipp Ingen av siterna finns med.
"roliga klipp" Ingen av siterna finns med.
roligaklipp RoligaKlipp.se #2, Roliga-klipp.se finns ej med.

Yahoo:
roliga klipp Roligaklipp.se #1, Roliga-klipp.se ej bland 30 första.
"roliga klipp" Roligaklipp.se #1, Roliga-klipp.se ej bland 30 första.
roliga klipp Roligaklipp.se #1+#2, Roliga-klipp.se ej bland 30 första.

Självklart är det mera länkar och optimering till RoligaKlipp.se, men en domän med bindesträck i har inte precedence över en utan. Det är min uppfattning.
msn tycks vara lite seg ibland att indexera sidor och går "en annan väg" som jag ser det som. å andra sidan, ligger man väl i topp på msn så verkar dem stanna kvar längre, eller du behöver inte uppdatera sidan lika frekvent som för google. någon med samma erfarenheter?

btw, kramen kan du spara till ngn annan :P
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-29, 11:15 #13
Nobody Nobody är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2005
Flitig postare

Ska ge dig några gratistips på traven!

Förslag på förbättringar:

<meta name="description" content="Roliga klipp dagligen på Sveriges roligaste samling av roliga filmer och filmklipp." />
<meta name="keywords" content="roliga klipp, roliga, klipp, roliga filmer, roliga, filmer" />

<h1>Roliga klipp: senaste filmerna</h1>

Se till att göra om din meny så att länken till startsidan innehåller texten "Roliga klipp startsida" eller liknande - dock inte så att det blir fult, konstigt eller ologiskt! Mitt förslag är på gränsen, du kan säkert komma på nåt bättre alternativ.

Se i alla fall till att ändra till texten i sidfoten så att den innehåller länken nedan:
Roliga klipp

På det sättet visar du internt och bekräftar för sökmotorerna att startsidan innehåller just "roliga klipp".

Sådär, jag antar att du är skyldig mig en kram nu. :P
Nobody är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-29, 11:27 #14
zpD zpD är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2005
zpD zpD är inte uppkopplad
Flitig postare

roliga klipp, roliga, klipp, roliga filmer, roliga, filmer"

Luktar stuffing-filter
zpD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-29, 13:37 #15
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by AndersE@Sep 29 2005, 11:27
roliga klipp, roliga, klipp, roliga filmer, roliga, filmer"

Luktar stuffing-filter
Nej, inte i keywords-taggen. "roliga, bilder" och "roliga bilder" räknas som tre olika ord i och med kommatecknet. Däremot kan du ha rätt i att tre gånger samma ord i keywords är lite väl mycket. Stryk ett av dem.
Nobody är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-30, 13:58 #16
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Maccke
Citat:
Ursprungligen postat av grazzy
Lite självrannsakan här då.

Google:
http://www.google.com/search?q=rolig...en-US:official Roligaklipp.se #1, Roliga-klipp.se #8
http://www.google.com/search?q=%22ro...en-US:official Roligaklipp.se #1, Roliga-klipp.se #5
http://www.google.com/search?q=%22ro...en-US:official Roligaklipp.se #1, Roliga-klipp.se #6

MSN:
Suger :-). En kram till den som förklarar varför jag inte ens är med på termen "roliga klipp" där.
http://search.msn.com/local/results....st=1&FORM=PDXR Ingen av siterna finns med.
http://search.msn.com/local/results....rope&FORM=QBXR Ingen av siterna finns med.
http://search.msn.com/results.aspx?q...ipp&FORM=QBRE3 RoligaKlipp.se #2, Roliga-klipp.se finns ej med.

Yahoo:
http://search.yahoo.com/search?p=rol...a=vl%3Dlang_sv Roligaklipp.se #1, Roliga-klipp.se ej bland 30 första.
http://search.yahoo.com/search?p=%22...a=vl%3Dlang_sv Roligaklipp.se #1, Roliga-klipp.se ej bland 30 första.
http://search.yahoo.com/search?p=rol...a=vl%3Dlang_sv Roligaklipp.se #1+#2, Roliga-klipp.se ej bland 30 första.

Självklart är det mera länkar och optimering till RoligaKlipp.se, men en domän med bindesträck i har inte precedence över en utan. Det är min uppfattning.
msn tycks vara lite seg ibland att indexera sidor och går "en annan väg" som jag ser det som. å andra sidan, ligger man väl i topp på msn så verkar dem stanna kvar längre, eller du behöver inte uppdatera sidan lika frekvent som för google. någon med samma erfarenheter?

btw, kramen kan du spara till ngn annan :P
Jag kan ingenting om seo, så allt jag säger ska tas med en nypa salt.

Min webshop gick online för ungefär 6 veckor sedan. Jag har väl postat min url ungefär 500 gånger sedan dess. På vissa sidor med relevant innehåll och på andra sidor som har helt orelaterat innehåll, men som tillåter att man lägger till en url (postade till och med länken på en sida som säljer får och grisar, hehe).

Google har fortfarande inte lagt märket till min webshop. När jag söker på ett av mina sökord finns jag inte ens med bland de 100 första. Jag har fortfarande PR 0. Söker jag på webshoppens namn så placerar sig till och med några av våra affiliates och webkataloger där vi finns med högre (nästan lite pinsamt).

MSN däremot är med på noterna och där klättrar jag väldigt fort. Är redan med bland de 20 första träffarna på mitt viktigste sökord. Vilket i alla fall jag anser vara bra efter bara 6 veckor. Vår webshop placeras direkt efter en av våra konkurrenter som funnits på nätet sedan 2001.

Så jag tycker msn verkar vara lite snabbare med sina uppdateringar. Men jag kanske har missuppfattat alltihop. Rätta mig gärna om jag fått allt om bakfoten. Jag vill gärna lära mig mer.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-30, 14:17 #17
Jim_Westergrens avatar
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2005
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar

Reg.datum: May 2005
Hej. Hoppas detta hjälper lite.

Citat:
Min webshop gick online för ungefär 6 veckor sedan.

[...]

Jag har fortfarande PR 0.
PR i toolbaren har inte uppdaterats de senaste 2 månaderna eller så. Din sida är säkert inte PR 0 eftersom det uppdateras säkert dagligen i Googles interna servrar.

Citat:
Jag har väl postat min url ungefär 500 gånger sedan dess.
Det var flitigt men försök att få länkarna på sidor som har PR och helst också är relaterade. Om du får in en länk på en webbsida som inte ens är indexerad så spelar den länken ingen roll.

Citat:
Google har fortfarande inte lagt märket till min webshop.
Det tror jag inte
Citat:
När jag söker på ett av mina sökord finns jag inte ens med bland de 100 första.
Google har ett ökänt filter som kallas "sandbox". Det fungerar som så att typ alla nya sidor på nya domäner får detta filter på sig som gör att de trycks ner i sökresultaten. Detta filter brukar vara påkopplat i upp till ett halvår. Anledningen till detta filter var att bekämpa nya spam sidor.
Citat:
Så jag tycker msn verkar vara lite snabbare med sina uppdateringar.
Både Google och MSN uppdateras sitt index ungefär dagligen. Med Yahoo tror jag att det är längre.

Om du kan posta din URL så kan jag/vi säkert säga mer.

Citat:
MSN:
För att förstå detta måste man förstå skillnaden mellan Googles och MSNs algo.
Din sida har inte så särskilt mycket text, länkarna till sidan är inte så värst många men de är från höga PR sidor (PR 4-5, i alla fall en stor procent).

MSNs beräkning av länkar är inte lika utvecklat som Googles. Detta betyder att många länkar ger mer effekt på MSN medans länkar från höga PR sidor ger mer effekt hos Google.

Sedan så är sidans innehåll med text och hur hur många gånger ordet förekommer i texten mycket mer viktigt för MSN än för Google.

Hoppas detta förklarar lite.

EDIT: Såg nu att du har lagt in mer text, hoppas detta hjälper
Jim_Westergren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017