FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Nykomling
|
Intressant tråd då jag är inne på att hitta verktyg för att bedöma utvecklingen av min sida samt se hur det går för konkurrerande sajter.
Jag är väldigt ny med Alexa, har någon några bra tips hur man ska analysera sin sajt med hjälp av Alexa? Min sajt är rankad: Traffic Rank for webkoll.se: 893,133 Utvecklingen för min sajt ser enligt deras statistik positiv ut, jag har sett andra tendenser...tyvärr. Vad mer kan jag få reda på? Vad exakt betyder min rankning 893,133? Henrik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
|
Vad jag förstått är din hemsida den 893,133 mest besökta på internet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
|
ja, jag tror också att det är så... Att den visar placering..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Nykomling
|
Helt övertygande känns det inte men en bra fingervisning och mätvärde hur utvecklingen går .
Traffic Rank for yahoo.com: 1 Traffic Rank for google.com: 3 hmmmm är det verkligen så...? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
|
Yahoo har väl i princip alla sina sidor på subdomäner på yahoo.com medans google har spridit ut det hela lite. Yahoo har dessutom mer innehåll rent generellt. Så varför inte?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Yahoo har mer besökare än Google, tro det eller ej. Men Google har flest sökningar - detta eftersom Yahoo är en hel portal med en massa annat och vad jag tror är de även rätt stora även i öst. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Alexa funkar säkert bra på de större sidorna men för de med ranking över 100 000 så bör resultaten vara väldigt missvisande.
Jag menar hur många använder alexa toolbaren i Sverige på en skala? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
|
Bläh, den här posten blev helt värdelös. :/
Det var ett seriöst försök att jämföra kia index med alexa. Har ingen lust att börja om från början, kia finns iaf på http://www.annons.se/?get=content&action=v...=view&id=127-36 och alexa vet alla vart det finns. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
|
Nån som vet om man kan få fram en lista på sajter sorterade enligt rankning? Längre än deras topp 100 alltså.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|