Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Någon snyltar på företagsnamn...

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-06-21, 22:33 #1
Janolss avatar
Janols Janols är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2005
Janols Janols är inte uppkopplad
Nykomling
Janolss avatar

Reg.datum: Apr 2005
Hejsan.

För ungefär ett och ett halvt år sedan registrerade min mor domännamnet www.Filmekonomi.se, domänen fungerar som företagspresentation av hennes företag. Filmekonomi AB är (menar ej att skryta) Sveriges erkänt bästa redovisningsbyrå med specialinriktning på filmproduktioner och filmarbeten i övrigt. För några månader sedan ringde en kvinna till min mors jobb och bad om att få lite hjälp då hon skulle göra ett jobb för företaget "Film i Väst", då även mamma arbetar med Film i Väst så hjälpte hon kvinnan. Efter ett tag visade det sig att Film i Väst aldrig hade hört talas om den här kvinnan, istället så hade kvinnan försökt kopiera min morsas arbetsmetoder för att kunna starta eget.

Tiden gick och hon tänkte inte mer på detta, i dagarna fick vi dock ett brev från ett företag jag inte riktigt minns vad det heter. Hur som helst så stod det att de hade upptäckt ett möjligt varumärkesintrång. Någon hade beställt adressen www.Filmekonomi.com, den här någon visade sig vara samma kvinna som hade lurat mamma tidigare.

Nu undrar jag, finns det någon risk med att låta henne registrera www.Filmekonomi.com ?. Jag menar, det är väl olagligt att registrera ett företag som heter precis samma eller typ Film-Ekonomi AB i och med att mammas företag har existerat i över tio år.

Snabba svar skulle vara bra, vi måste svara imorgon. Jag vet inte riktigt hur vi ska gå till väga då det blir jobbigt (och dyrt) att registrera all awww.Filmekonomi.xxx adresser...

Tack på förhand // Janols
Janols är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017