FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag läste era rapporter om att paypal har en tendens att avsluta konton för vissa personer. Jag tog det inte på allvar och antog som vanlig reaktion: "det drabbar inte mig". JAg hade fått betalt via paypal av en kund och pengarna (3400 kr) låg på mitt konto o jag var inte i behov att få dom överskickade till mitt konto. Av något väldigt diffust skäl är mitt paypal konto "unknown" plötsligt. 3400 kr är inte hela världen, men det är fel, och rätt ska vara rätt. Är det någon som vet om det finns något sätt att få pengarna tillbaka? Har någotn fått pengar tillbaka efter att ha förlorat dem?
Alla seriösa svar skulle hjälpa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
"unknown" ?
Har du fått svar på mail eller testat att ringa dem? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Planderade att göra det d första imorgon innan skolan. JAg befarar dock att de är i ställning att inte behöva ge vika för mig...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
PayPal är en mycket konstig företeelse. Mycket tråkigt att höra att det du beskriver överhuvudtaget sker!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Något helt mysko paypal håller på med om du frågar mig.
Kan ju alltid hoppas du får fixat det, me av de jag hört och känner till har inte fått ett öre tillbaka. Dem har säkert något sjukt med i sitt kontrakt lr dylikt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Okej, vi har använt Paypal till en mindre amerikansk leverantör, men då har vi köpt för typ max SEK500.
Men jag skulle inte använda Paypal annars. Paypal står inte under kontroll av någon bank- eller finansinspektion eller liknande. De kan göra hur de vill, helt utan insyn. Paypal känns lika säkert som att ge SEK3400 till en snuskgubbe på stan som står med handtextad skylt "Peppes bank" och som lovar dig att du får pengarna när du vill. Men han har ingen telefon, adress eller liknande så du kan inte nå honom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
VIP
|
Citat:
![]() Jag tror riskerna är överdrivna, men men, får väl se om det händer mig något nångång, då lär jag ändra mig ![]() Har dock tagit emot ett tusental betalningar genom PayPal under 5 års tid utan problem. Har haft mer problem med konkurrerande tjänster. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
JAg har fått upprättelse mina vänne r:D
tack för råden (K) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Bara för att man har många kunder innebär det inte att man är bra... Isåfall skulle ju Kina vara världens bästa land att bo i med tanke på befolkningen ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|