FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Om en sida med PR 0 länkar till mig, får jag någon nytta av detta eller är länkningen helt enkelt värd noll?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Alla länkar har ett värde.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
PR0 finns inte, PR har ett värde mellan 1 och 10. Att den har PR0 innebär att den inte har nåt värde alls. Tror även att vissa bannade sidor, t.ex. vissa typer av länkfarmar o.s.v. kan tilldelas PR0. Att länka till en sida som har PR0 kan vara ofördelaktigt enligt vissa källor. Det är dock inte skadligt att ha en länk till sig från en PR0-sida.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
En sida kan ha pr0 tom pr 10. Utöver detta finns även "grå" eller "bannad" pr. Många nya sidor har pr0 to.m. google toolbar uppdateras. Det innebär dock inte att de faktiskt HAR pr0, utan egentligen redan nu räknas som en annan siffra. Det är dessutom värt att tänka på att en länks pagerank väldigt sällan är det som visas av toolbaren. Oftast är directory.google.com bättre uppdaterad även om den inte använder samma skala. Se exempelvis mina domäner för exempel på siter med pr0 (de är båda nyregistrerade, sedan ett par månader tillbaka). Alpinresor.se är med i google-directory och har där en pagerank. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Okej. Jag har nämligen märkt att sajter med PR0 som länkar till mig inte dyker upp som "backward links" till min sajt, det gör endast sajter med >PR0.
Kankse är det så att >PR0 uppdateras oftare av Google och därför dyker upp som backward link fortare än PR0-sidorna? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||||
|
|||||
Validating
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Är länken inm samma "tema" som målsiten så kan den vara MYCKET värdefull. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
TjörnDesign säger att en utgående länk till en sida med samma tema kan vara mycket värdefull... Hur skall jag tolka detta jfr med PR leakage? Alltså är det bra eller dåligt att ha utlänkar från sin sida? Verkar finnas många teorier runt detta, men finns det några "bevis" för vad som gäller?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
När vi ändå snackar om PR0, hur kan http://www.dll-files.com/dllindex/index.shtml ha PR 0? Enligt Google, så har den över 200 backlinks. Sidan har funnits i flera år, så det är knappast att google inte hunnit med att ge den PR ännu...
Konstigt? EDIT: ber om ursäkt för att det kanske blev lite OT... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Från: http://www.google.com/webmasters/guidelines.html "Keep the links on a given page to a reasonable number (fewer than 100)." //Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
// Mats |
|||