FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hejsan!
Sitter och skall göra ett registreringsformulär i PHP för medlemmar, och dom skall där fylla i sitt personnummer i formatet yyyymmdd-xxxx. Jag undrar dock var man kan hitta information för att kontrollera att personnumret är helt korrekt, och ifall det är en tjej eller kille som reggar sig, vet att näst sista siffran i de fyra sista bestämmer könet (tror jag det var) osv.. var kan man hitta info om det? Eller om någon har ett färdigkodat för detta i PHP och kan tänka sig ge bort / sälja det... -Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
är visst javascript men det kanske kan vara kul att titta på...
http://www.jojoxx.net/jscript/archive/show.asp?id=83 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() -Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Och om nån är intresserad har jag färdig PHP-kåd för kontroll av Svenska, Norska och Finska personnummer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan ju göra er besvikna... Det finns vissa personnummer (Svenska) som inte stämmer och följer reglerna enligt könsfördelningen... Har varit med och byggt upp ett stort svenskt community där detta tillämpades. En person i fråga kännde jag dessutom i verkliga livet.
Så jag tycker du ska köra på check-siffran istället, dvs kolla så att personnummret är rätt sen låta dom välja kön manuellt... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ska man inte kunna få åtskilliga tusenlappar i skadestånd från staten om man har ett felaktigt personnummer? Har du något exempel på ett personnummer som är fel, ta de sista fyra siffrorna bara så slipper vi väl PUL.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Skulle vara bra för allmännytta! |
|||