FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tja!
Lite synpunkter på dessa logotyper önskas. Krav från kund är följande: Färger: Gul, svart, grå Logotypen ska göras som en textlogo. Typsnitt: valfritt. Just nu så har mina idéer tagit slut, så jag skulle vilja ha synpunkter så jag direkt kan dissa några, likaså om ni har egna idéer på hur man i stället ska göra.. Ordet "Plus+" ska dominera. Är absolut inte ute efter att ni ska göra en logotype, men konstruktiv kritik och egna synpunkter efterfrågas i textform. Logotypen ska spegla en sajt som försäljning av telefonkort. ![]() /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag gillade faktiskt alternativ B, och sättet P:et och l:et är skrivet före g:et. Inte för att jag har någon erfarenhet av logotypetillverkning, men som lekman på området tycker jag att den känns bra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Av de exempel du har bifogat skulle jag vilja se en blandning mellan alt. A och G plus lite försjutning på den nedre raden. Om det nu promt ska likna dessa exempel.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är inte direkt nödvändigt att det ska se exakt ut som de exempel som är gjorda.....
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Alt G ser bäst ut i mina ögon..
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag föredrar alt. A och E, för du behöver väl antagligen två allternativ, ett som bygger så lite som möjligt på höjden.
Men jag tycker att det blir lite fel någonstans. Du säger att "Plus+" ska framhävas. I alternativen A till D så blir ju budskapet "+Plus" istället för "Plus+" som i de övriga. Är det så bra? Det är ju inte riktigt det samma.
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag skulle vilja se en logga där du använder +:et lite mer.
Kanske att det spänner över båda raderna och inte sitter ihop med "plus". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag gillar ingen av dem
![]() ![]() Testa med ett med unikt typsnitt så du får fram lite roligare former. /J |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Av de förslagen så föredrar jag Alt F, jag skulle dock gärna vilja se att du gjorde fler förslag med lite mer variation.
![]() |
Svara |
|
|