FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
På en sida med rubriktext i h1-tagg, är detta en bra lösning att länka dessa?
Fördel, nackdel och i så fall varför? /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag funderar på varför - så får jag fråga lite OT: Vad har man för anledning att göra en H1 till länk? Man använder ju H1 som "huvudrubrik", rubrik på högsta nivån.... om jag måste länka den till en annan sida, då är det ju konstigt, tycker jag.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Min tanke var så här:
Om jag på en site har flera sidor som har indexerats olika, med olika Pagerank, på en del sidor har jag Pagerank 1 och på andra har jag Pagerank 4 och uppåt. På sidan som har Pagerank 4 har jag rubriker i form av h1-taggar, dessa h1-taggar gör jag länkar av som pekar till sidan som har Pagerank 1. Alltså, jag länkar inom sajten. För att få fler tillbaka-länkar. Hänger ni med? Är detta ett smart val? Motivera gärna! /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Med andra ord skulle din tanke ovan inte fungera. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det spelar roll med länkarna inom siten med. Framförallt de som länkas mindre än 3 nivåer ner. Det har att göra med hur man värderar sidans uppbyggnad.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Alltså är det possitvit att göra en <a href-tagg av en rubrik som är skriven med h1?
/Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Alltså ha dubbla länkar på en sida, en av en h1-rubrik och en vanlig länk?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|