FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag trodde att affiliatenetwork.com var relativt seriösa, men så hittar man sidor som:
www.sajten.com/sverige/jobb-stockholm.html www.gnetagalten.se/ Som jag förstog det krävde affiliatenetwork.com minst 200k unika i månaden (eller nåt sånt). Blir juh lite trött på att dom finansierar såndär skit ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Tydligen är det ett företag som heter innovateit.com som ligger bakom, mailar dom och ber dom ta bort allt innehåll och referenser till min site
![]() Borde ställa till det lite för dom stackarna. Killen som har kodat deras script har säkert slutat för länge sen. Bara en ekonom och en säljare kvar om man kolla på http://www.inn.ov.ateit.com/contact.php - inte helt oväntat med tanke på skumraskfaktorn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Att det bara är spam genererad via en sökmotor.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Edit: inte affiliatenetwork.com som försvinner alltså utan sajten.com, men iaf lite mindre spam på .se :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Jag kan ju meddela dig att gnetagalten.se drivs av samma företag som driver an. Jag har för mig att kampanjer som är avslutade länkas till den sidan. Jag får iaf en del köp därifrån. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Jo jag vet att det är samma, eller dom hänger ju ihop genom att dom är länkade. Jag tvivlar inte på att dom har ett marknadsmässigt värde iom att dom driver trafik. Däremot så borde det väl vara roligare för strumpbutiken att få leads från en "riktig" site än en site som enbart är konstruerad för att mer eller mindre lura besökare till sina affiliates?
Eller är jag sjukt naiv nu? ;-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Köp som köp
![]() Även om jag hellre ser att varumärket förknippas med stora webbplatser med bra innehåll. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|