Medlem
|
|
Reg.datum: Nov 2004
|
|
Medlem
Reg.datum: Nov 2004
|
Det var inte länge sen jag började använda Trade Doubler, och visst är jag nöjd med resultatet - men känner inte att jag har full koll på allting. Jag vill gärna följa upp och analysera hur mina besökare använder min sajt och vad som lockar dem. Jag vill kunna se tendenser och indikeringar på vad som funkar och vad som inte gör det och om jag bör ge ett visst program mer tid eller inte. Visst finns det en hel del rapporteringsverktyg på TD, men problemet jag upplever är avsaknaden av en riklig guide som hjälper mig att förstå hur jag ska analysera all information. Jag vill kunna utnyttja all tillgänglig info till att effektivisera mina annonser och därmed höja intäkterna. På flera ställen på TD beskrivs dessutom saker och ting olika, eller har olika benämningar, vilket inte underlättar. Jag får exempelvis ofta Referrer-fel utan att förstå varför, trots att jag har gått igenom min sajt ett antal gånger nu. Jag har försökt att verkligen gå igenom och förstå hur allting hänger ihop, men jag verkar aldrig kunna bemästra och förstå fullt ut vad jag bör använda all data till.
Är jag ensam om det? Har någon några tips att dela med sig? Finns det någon dokumentation skriven som tar upp detta ämne? Alla möjliga tips och tricks är välkomna. Anledningen till att jag inte vänder mig till TD själva är pga deras oerhört långa svarstider på mail.
Tack på förhand.
|