FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Det finns ett antal domäntjänster som främst amerikanska företag tillhandahåller, men som iaf inte jag sett på den svenska marknaden ännu. Funderar nu på om det är värt kostnaden att implementera dem på vår site. De är: -Backorder (möjlighet att "ställa sig i kö" för domäner som snart går ut) -Wildcard whois (genom att söka på *foretag* så får du fram alla domäner som innehåller ordet "foretag" ex mittforetag.com) -Domän varning (Anmäl tex "volvo" och du får då ett mail varje gång någon, någonstans i värden, registrerar en domän innehållande ordet volvo. ex ihatevolvo.net) - Domän Brainstorming (du väljer ett antal ord som du vill att din domän skall innehålla och sökmotorn "brainstormar" fram ett antal lediga alternativ till dig. - Domänövervakning (du får ett mail varje gång admin/own/tech/bill kontakter, expire date, registrar, eller DNS ändras för de domäner du valt att övervaka) Domänkunnigt folk i Sverige använder väl troligvis redan de amerikanska tjänsterna men den stora massan tror jag inte känner till dem. Tror ni att det är funktioner folk kan vara intresserade av eller är de bara onödiga? Tjänsterna kommer självklart vara gratis. Skicka gärna era synpunkter och också gärna tips på andra funktioner. MVH/ Daniel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Varför är det självklart att tjänsterna ska vara GRATIS?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om det visar sig att folk vill betala för tjänsterna är självklart ingen gladare än jag..
![]() Tanken är att återförsäljare och kunder till oss "gratis" skall få tillgång till tjänsterna. /daniel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
VIP
|
E dem gratis har du ju inget att förlora
![]() Tror annars att: Backorder och Domän Brainstorming är dem som skulle vara mest populära. Hijacking av företagsnamn är nog inte så vanligt i Sverige jämfört med USA och jag tror inte att så många företag skulle anmäla sig till en domän varning tjänst. Det borde mest vara de riktigt stora företagen som har något verkligt att skydda och dem har säkert redan sådana skydd. Något annat som borde införskaffas är dold whois. tycker det är synd att inte .SE erbjuder det - finns det legala hinder eller hur fungerar det??? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för tipsen, det hade jag glömt av, domainbyproxy heter företaget som tillhandahåller det i USA.
Tyvärr är det inte tillåtet för .se /daniel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tror det vore bra om Ni skulle införa det. Det skapar ju ett mervärde i Er produkt. Vilket kanske gör att man väljer Er istället för någon som inte erbjuder dessa extra tjänster.
/Daniel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Kan ni erbjuda denna unika service enligt svenska mått mätt, har ni en bra konkurrensfördel.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur stora kostander rör det sig om?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
japp, att erbjuda dessa tjänster gratis ger helt klart ett mervärde.
framförallt backorder men det är klart att om många har tjänsten är det ju inte säkert att den tillför så mycket då bara en kan få namnet... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är relativt dyrt att implementera dem.
/daniel |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|