FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag ska köpa en dator med :
Processortyp Pentium M / 1MB Cache Chipset Intel 855GME Processorhastighet 1.2GHz Internminne 1GB. Idag har jag en Pentium P4 2400MHZ Med 512MB Hur stor skillnad är det mellan Pentium M och P4? Mer än att batteritiden är bätte på den M... Jag behöver ingen überprestanda utan vill ha en liten burk... Byter jag ned mig? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Viktigt: Kolla vad extra batteri kostar. Se till att det finns piratbatteri till den.
Har en Fujitsu Siemens. Batteriet håll i ett år. Kostar mig 3000 kr att köpa nytt (finns ej pirat då det är en ovanlig model). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Det är denna jag ska köpa: IBM THINKPAD X40 PM 1.2 512/40 WLAN BT 12#XPP Processortyp Pentium M / 1MB Cache Chipset Intel 855GME Processorhastighet 1.2GHz Minnestyp DDR SDRAM - 333 MHz PC2700 Minne som ingår 512MB Maximalt minne 1.5GB Minnnesplatser (Lediga) 1(1) Hårddiskstorlek 40GB Hårddisktyp Ultra ATA/100 Skärmstorlek 12.1 tum Maximal skärmupplösning 1024x768 Grafik (Grafikminne) Intel 855GME integrerad Floppy nej CD/DVD/CDRW nej Modulplats nej Antal Seriella portar Nej Antal Parallella portar Nej Antal USB portar 1st USB 2.0, 1st USB Powered USB 2.0 Antal Firewire portar Nej Antal Infraröda portar Ja Antal VGA portar 1st Antal PC-Card portar 1 ( 1 ) x CardBus - typ I/II TV-utgång Nej Ljud Ja Modem Ja Bluetooth Ja 1.1 Nätverk 10/100/1000Mbit & WiFi 802.11b Dockningsmöjlighet Ja Drifttid batteri 3.5 timmar Operativsystem Microsoft Windows XP Professional Svensk Pekdon Styrpinne Chassi Magnesium Dimensioner (BxDxH) 268x211x24 Vikt 1.2kg Garanti 3 år inskick service 12 995 kr ink. moms och frakt ...man får ju tyvärr inte skicka länkar... Men det känns väl som en ganska bra burk? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
johan.thid. jag vet studentrabatten det är väldigt bra pris funderar på samma burk.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Tyvärr verkar det inte gå att föra över så att man kan ta den på firman, men det skiljer ju ett antal 1000-lappar... Vad tror du om processorn? För slö? Jag hittar ingen jämförelse nånstans... Jag tänkte ge bort min gamla burk till tjejen, men vill ju bara byta ned mig i storlek ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
klart du kan ta den på firman?, bara ta fakturan/kvittot och föra in i bokföringen?, whats the problem?.
det är Centrion den mäts inte på samma sätt på t.ex. P4 osv, utan den är nog ganska hyffsad skulle jag kunna tro.' men jag tror det blir ett bra köp sen får man ju 3 års garanti också =) så jag tror det lutar åt det för min del också. /Johan H |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Säljer du din gamla bärbara? Hur mycket isånna fall?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Citat:
Nu har jag beställt den i alla fall! :lol: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Centrino processorerna är väldigt bra. Här är en jämförelse mellan olika cpu:er till bärbara.
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showd...aspx?i=2129&p=8 Har beställt en : Acer Travelmate 4501WLMi (1.50GHz)/15,4"/ 512(2x256)/60/DVDRW Dual/ATI/WLAN/XPPro (Dothan med 2MB cache) från jmedata.se Får den på måndag eller tisdag ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Det var en så jämförelse jag behövde! Nu spelar det ingen roll, för jag har hämtat ut den. När jag har sådär 25 lager öppna i Photoshop får den veta att den lever. Prestandan är jag helnöjd med, även storleken. Jag ser som en kratta så skärmen är nästan lite väl liten, men man kan inte både ha och äta kakan. Trevlig helg alla wn:are! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|