FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Finns det någon plugin/program för t ex Firefox som förhindrar att man loggas ut från en webbtjänst pga inaktivitet?
Att man ofta blir utloggad är ju ganska vettigt av säkerhetsskäl, men för mig är det ett gissel på kontoret. Jag sitter ofta med mitt eget ordersystem, kreditor, banken, plusgirot, betalväxeln, grossisters ordersystem, mm, mm. Utan överdrift så loggar jag nog in 20 gånger på vardera webbtjänst dagligen. Kan man göra någonting för att förbli inloggad tills man själv väljer att stänga ner webbläsaren? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nja, eftersom många sessions tidsbestäms av servern, så väljer ju servern(inte klienten) att stänga ner din session när du inte gjort något på ett tag, eller så har man en max-tid att vara inloggad.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Om du har kunskaper inom Javascript så kan du installera Greasemonkey (Firefox addon) för att manipulera en webbsida, på klientsidan, och implementera de ändringar du önskar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Finns en plugin till FF som gör så att sidan uppdateras efter en viss tid som du själv ställer in. Kanske kan funka ?
Dessvärre minns ja inte namnet på denna just nu. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Gustav, kolla denna addon. Vet inte om det kan tänkas vara något för dig, https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/115
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Annars borde det väl funka att göra en egen variant och ladda om en iframe med jämna mellanrum? Då slipper man bekymret med att alla sidor man går in på laddas om vilket jag antar att de gör med den där FF-pluginen?
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Du höger klickar på en sida och sedan ställer in vilket intervall den ska laddas om. Det finns standardvärden, men du kan även skapa egna värden
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det som kan bli jobbigt är om man varit inaktiv en stund, säg att det gäller ett forum och man öppnar en tråd men går iväg en stund efter man gjort det. Sen då man sätter sig för att svara och just ska trycka på "posta" så laddas sidan om och allt försvinner..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
page refresh är det enda sättet du kan kringgå det.. nackdelen är precis som ovan person skriver, data kan gå förlorad. Du kanske kan ställa in en pagerefresh på 10 min.. Har du precis uppdaterat sidan genom att klicka på en länk så har du 10 nya minuter vilket förhindrar dataförlust.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|