FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tjena!
Jag är i en situation där jag vill sitta utomhus (i solen) och jobba. LCD-display+sol brukar dock inte gå hand i hand, så jag har börjat leta lösningar. En tråkig lösning är ju att tejpa fast en bit kartong för att "innesluta" skärmen. Det roligaste vore förståss att använda sig av ett par videoglasögon. Så nu tänkte jag höra om någon vet om det finns för ändamålet lämpliga glasögon? De ska helst vara billiga, och inte för stora - man vill ju inte se ut som en panda! :P Tack! //J |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ett par solglasögon med Polariod behandlade duger.
Annars tycker jag att en "glänsande" skärm duger rätt bra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Denna kanske är av intresse?
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Jag skulle nog känna mig liiite instängd med ovanstående lösning
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Detta är ett återkommande problem varje sommar.
Att sätta up kartongbitar för skydd mot solen tycker jag inte fungerar något vidare heller. Detta med glasögon känns jobbigt då man kan vilja se vad andra gör runt om sig på stranden eller vad övriga familjen gör osv ute. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Tycker matt skärm är helt klart bättre en glossy varianten, glossy så ser man bara allt som en spegel :P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har tänkt i liknande banor förr, men kommit fram till att det är skönare att släcka skärmen, lämna datorn inne och bara njuta av lugnet i solen :-)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
3g modemet i högsta hugg, vpn in och så är det bara jobba stenhårt ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Med en Macbook tycker jag det fungerar bra även i solen… Behöver inga solglasögon där. Däremot är det ju ingen arbetsstation direkt.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|