FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Eftersom det varslas och finns mycket arbetslösa just nu, så tänkte jag varför inte skapa en jobb sajt.
Det finns ju en del sådana sajter redan. Men jag vill skapa en som sticker ut lite från mängden. Vad för funktioner som kanske saknas på dagens jobb sajter tycker du att en jobb sajt ska ha? Något tips på ett namn till en ny jobb sajt? Andra tips/förslag som ni kanske har som kan vara bra? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Problemet med alla jobbsiter tycker jag är att det tar evigheter att registera sig på alla, det vore bra om man kunde importera information ifrån andra siter, t.ex. AMS.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
När jag sökte nytt jobb senast kom jag över en sajt där man laddade upp sitt befintliga CV i angivet format och så importerades informationen. Sen fick man så klart komplettera uppgifter som inte snappades upp av importen.
Lite konstigt att de stora jobbsajterna inte har nåt liknande. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En enkel sida där registreringen går snabbt och enkelt, och där det inte krävs en Magister examen i svenska & raketforskning för att fylla i informationen.
Tydliga och enkla formulär, gärna möjligheten att formuläret gör CVet åt en, alltså man kan ladda ner det i DOC alt. PDF så att man kan nyttja denna information när man själv söker utanför sidan. Att fylla i 20 sidor med information och sedan på detta ladda upp sitt CV så ser jag det som dubbelt arbete. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|