FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag undrar hur man kan göra för att fortsätta en loop i en ny div-kolumn som ligger brevid den första. Jag vill alltså inte kunna lista databasposterna från vänster till höger om och om igen, det är inga problem. Jag bifogar en ful skiss som ska hjälpa mig att förklara vad jag menar. Det är något i stil med att kunna bryta en loop efter ett antal poster (eller efter 33% av posterna) för att sedan ta upp loopen från samma ställe i en ny div/kolumn.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det borde gå att kunna fixa med modcommandot, jag är dålig på att förklara hur det fungerar, men du kanske vet? :P Något i denna stil kanske?
Kod:
theCounter = 0 din.Loop theCounter = theCounter + 1 intMod = (""& theCounter mod 4 &"") if intMod = 4 then New Div End if |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Kod:
Response.Write "<div>" breakafternumrows = 6 'hur många rader som skall visas i varje kolumn for i = 0 to rowcount 'rowcount är antalet poster du fått fram Response.Write RS("name") ' eller vad du än vill skriva ut if (i+1) mod breakafternumrows then Response.Write "</div>" & VbCr & "<div>" Next Response.Write "</div>" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Tack för tips och hjälp, ska testa imorgon om jag har tid. Nu är det öldags..
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|