FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Står i valet mellan dessa skärmar. Båda är ultrasharp och förmodligen har bra bild efter lite kalibering. Prissillanden är nästan obefintlig, 300 kr.
Så egentligen handlar detta om arbetsergonomi, tror jag. Just nu har jag en Dell ultrasharp, 19 tum, pixelpitch på 0,294 2408WFP har pixelpitch på 0,270 2709W har pixelpitch på 0,303 Just nu siter jag ca. 65-70cm från min skärm. Kan knappast flytta ut skärmen mer än nu. Frågan är om man skall välja 27 eller 24 i detta fallet. Vad är bättre och vad är sämre med att ha en lite större skärm? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Om du känner att du verkligen vill köpa en ny skärm så hade jag kört på 24. Har du förstor skärm är risken att du får ont i ögonen och börjar känna dig trött hela tiden. Jag hade dock fortfarande kört med 19 tummaren som du har nu om den fungerar tillfredställande.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Saken är att en stor skärm vill man ställe lite längre bort och då är man lite rädd att man kommer tycka att 24 kommer ha för liten text ... då dess pixel pitch är en hel del mindre än på min nuvarande 19".
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag kör en 2709W hemma och sitter lika nära den som jag gör med min gamla 19". Tycker det är perfekt storlek och är inte jobbigt på något vis. Jag har dock inte lyckats kalibrera den ordentligt men har inte testat hårdvarukalibrator ännu.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Känner du an någon "input lag", dvs att det finns en tid mellan din musrörelse och att muspekaren på skärmen uppdateras?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Terabyte:
Japp, det märktes tydligt men jag mätte upp lagget till betydligt mindre än de 50ms som det ryktas om på nätet. Kommer dock inte ihåg vad mätresultatet blev. Maila mig om du vill att jag ska mäta om det. Är dock i Berlin tills på söndag. Hur som helst så blev jag snabbt van med lagget och det är inget som stör mig längre. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Tack. Näää, du behöver inte mäta det, men visst oroar det mig lite att det är mörkbart för vanlig kontorsanvändning. Speciellt om man sitter på jobbet hela dagen vid en skärm som inte har denna effekt och får sedan denna effekt hemma.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Spana in skärmar med MVA-panel om du är orolig för input lagg. Benq har en 24" för billig peng. FP241W har jag för mig att den heter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Nja, jag vill ha just den kvaliten på bilden som Dell Ultrasharp erbjuder. Jag får kanske chansa och beställa. Tack än en gång.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|