FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej undrade om det finns något liknande för .com .nu som det finns för .se har gått igenom nunames.nu sida där kunde jag inte hitta information angående detta .com vet jag inte ens vilka det är som hanterar.
Hur gör man vart vänder man sig? Sökt men är nog google blind led mig på rätt väg:P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Den här länken hittar du mitt i Nunames användarvillkor under "KONFLIKTSBESTÄMMELSER FÖR DOMÄNNAMN"
http://www.nunames.nu/udrp.htm För att du ska nå framgång med en UDRP och få domänen överförd eller avregistrerad måste du som begärt tvistlösningen framförallt visa tre saker: - Att domänen är identiskt eller förväxlingsbart likt ett varumärke som du som sökande har rätt till; och - Att den som registrerat domännamnet inte har någon rätt eller berättigat intresse till domänen; och att - domänen har registrerats och använts i ond tro. Kostnaden för UDRP är: 1 tvistelösare $1500 dollar 3 tvistelösare $4000 dollar Proceduren är skriftlig och beslut meddelas efter ca 45-50 dagar. Till skillnad från ATF får den har den som ansökt om UDRP inga möjligheter att få igen några pengar. (Hälften av den avgift som en part betalat för ett ATF-förfarande återbetalas om parten vinner framgång.) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
ok då vet jag tack för hjälpen=)
|
|||