FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag blir galen.
Har suttit i drygt fyra timmar med att försöka integrera en blogg på min hemsida. PHP include funkar varken med wordpress, textpattern eller blogger.com och jag kan inte koda en blogg själv. Hur kan jag göra för att infoga en blogg under min egen layout? När man klickar på ett gammalt blogginlägg vill jag vara kvar i samma layout liksom. Ursäkta om jag är dålig på att förklara. /snajdarn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Skriv en template till det bloggsystem du använder.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Efter lite sökning på google fick jag till det. Går bra att stänga tråden.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Berätta hu då.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Detta läggs i HEAD för att radera allt som har med bloggens utseende att göra.
Kod:
<?php define('WP_USE_THEMES', false); require('wp/wp-blog-header.php'); ?> Kod:
<div id="content"> <?php if ( is_home() and !is_paged() ) { ?> *<!--FEATURED EXCERPT--> *<div id="feature"> *<?php query_posts('category_name=featured&showposts=1'); ?> *<?php while (have_posts()) : the_post(); ?> *<h2><a href="<?php the_permalink() ?>" rel="bookmark"> *<?php the_title(); ?></a></h2> <p class="postmetadata"> Posted by <?php the_author_posts_link(); ?> on <?php the_time('F jS, Y') ?> <span class="commentcount"> <?php comments_popup_link('No Comments', '(1) Comment', '(%) Comments'); ?> </span></p> *<?php the_excerpt(); ?> *<?php endwhile; ?> *<!--FEATURED HEADLINES--> *<?php query_posts('offset=1&category_name=featured&showposts=3'); ?> *<ul> *<?php while (have_posts()) : the_post(); ?> *<li> <a href="<?php the_permalink() ?>" rel="bookmark"> <?php the_title(); ?></a> <span class="commentcount"><?php comments_popup_link('No Comments', '(1) Comment', '(%) Comments'); ?> </span> </li> *<?php endwhile; ?> *</ul> *</div> *<!--END FEATURED--> <?php } ?> *<!--STANDARD LOOP--> <?php *$page = (get_query_var('paged')) ? get_query_var('paged') : 1; *query_posts("cat=-5&showposts=3&paged=$page"); *?> <?php if (have_posts()) : while (have_posts()) : the_post(); ?> *<div class="post" id="post-<?php the_ID(); ?>"> *<p class="huvud"><a href="<?php the_permalink() ?>" rel="bookmark"> *<?php the_title(); ?> *</a></p> *<p class="postmetadata"> *<font color="#9dbe4d">Posted by <?php the_author_posts_link(); ?> on <?php the_time('F jS, Y') ?> *<span class="commentcount"> *<?php comments_popup_link('No Comments', '(1) Comment', '(%) Comments'); ?></font> *</span></p> <div class="entry"> *<?php the_content('» Read More'); ?> *</div> *</div> *<?php endwhile; ?> *<!--PAGINATION--> *<?php else : ?> <h2 class="center">Not Found</h2> *<p class="center">Sorry, but you are looking for something that isn't here.</p> *<?php include (TEMPLATEPATH . "/searchform.php"); ?> *<?php endif; ?> *</div> |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
trodde jag hade fått ordning på detta men icke. När jag kör denna kod hämtar den inga blanksteg och inte heller Å,Ä och Ö. Hur ska jag göra för att det ska fungera?
/snajdarn |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|