FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Någon som har ett förslag på en bank som passar oss e-handlare.
Har sewdbank men tycker att jag inte fått bra kontakt med min bankman samt att det är många smygavgifter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
SEB kanske?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag bytte nyligen till Länsförsäkringar bank. Hade Swedbank förut. Swedbank har alltid känts giriga och de försöker hela tiden sälja in sina produkter som aktieindexobligationer mm. Länsförsäkringar är inte lika pushiga, har ett bra Internetsystem och låga avgifter. Sen är det en kooperativ bank, vilket jag gillar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det finns ingen riktigt bra svensk bank. Nordea är klart sämst av de jag provat. Mest nöjd har jag varit med Handelsbanken. SEB har mycket dumheter för sig de också.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Har kört rundan SEB (knepiga), Swedbank (inget intresse) till Handelsbanken som jag är mycket nöjd med, personligt engagemang och väldigt lyhörda.
Internetbanken är inte den bästa, där är ju helt klart Swedbank bäst av de jag testat, men man vänjer sig och man kan göra allt som man önskar, med lite tillvänjning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tycker Nordea är helt ok, men billiga är de inte.
Har prövat Skandiabanken också. Mycket trevliga och bra support, men deras internetbank suger verkligen. EDIT: Kom på att jag även kört ICA-Banken. Gillade dem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Icabanken har väl bara privatkunder?
Jag rekommenderar Handelsbanken, men det skiljer ju sig från kontor till kontor inom alla bankkoncerner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Handelsbanke verkar ha ett bra lokalkontor här så jag kanske får ta och prata med dem.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|