FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag ute efter en sida som jag tänkt lägga ut på getafreelancer men jag sitter fortfarande och funderar runt funktionaliteten.
Om vi säger att jag har en lista med 2000 "klienter" som jag vill hålla koll på. Att idag har jag varit i kontakt med kund "ROFFE" och vi har pratat lite om dittan och dattan så matar jag in det på min sida. Men borde jag då köra dubbelt och ha dubbla register som jag måste administrera för om jag vill hålla koll på vilka jag varit i kontakt med och som jag själv kan få påminnelse om att jag skall ringa tillbaka till "ROFFE" den 6/7 då vi ska ha t.ex. möte. Eller skall man försöka få systemen att samarbeta, som någon form av företagsregister eller faktureringsprograms som har rak koppling mot mitt CMS liknande system/webbsida. Så låt oss säga. Jag har min webbsida och där har jag alla mina klienter. Jag vill hålla koll på vilka jag varit i kontakt med och vilka jag skall återkomma till. Jag vill också kunna lägga upp nya klienter på smidigt vis. Samt att vill kunna tillhandahålla mina klienter en personlig sida på min sida, ifall de vill ha en egen presentation. Sidan skall vara helt öppen så alla kan gå in och kolla och söka. Hur skall jag göra för att hålla koll på mina klienter och vilka jag pratar med och vilka jag skall återkomma till osv. Ska jag då ha någon form av mjukvara/faktureringsprogram eller liknande för att hålla koll på vad jag gör eller skall jag sitta och administrera allt via webben? Eller blir jag tvungen att administrera dubbla register då för att få det att i huvud taget fungera. Sen ang getafreelancer så har jag aldrig lagt ut arbete så tidigare, har ni gjort de för era projekt och hur har ni då gått tillväga? Beskriva lite halft om halft men inte avslöjande, och sen välja den som känns passande och skicka detaljerad info? Exempel som bilder och förklaring i textform? Projektplan? För man vill samtidigt förklara vad man vill att de skall göra men sen kan man inte berätta om själva idéen? Och det måste förklaras rätt bra för att de skall veta vad jag är ute efter samt vad de måste kunna göra, så de inte bjuder på projektet och sen så när man visas sin plan så kommer de inte funka? Känns som jag sitter och snurrar in mig nu bara. |
|||
![]() |
![]() |
|
|