FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej!
Jag tänkte höra med er lite om någon har något tips på vart man kan få tag i soft restaurangmusik till vår krog? Vi har tröttnat på "Lugna Favoriter" och tycker det är dags att testa något nytt. Någon som känner någon deejay som kan hjälpa oss? Eller kanske något företag som inte är allt för dyrt, som jobbar med sånt? Självklart kommer vi ge ersättning för hjälpen. Vänliga hälsningar, och tackar.. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag kan tipsa om www.musicpartner.se
De kör vi på jobbet och det funkar klockrent.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Får man fråga vad ni betalar? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har faktiskt inte en aning hur mycket det går löst på.. Hör av dig till dem, de svarar säkert snabbt på mail men snabbare på telefon ;-) Det kostar ju ingenting att fråga.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Lägg en slinga med Buddha Bar i bakgrunden, hur soft som helst!
http://en.wikipedia.org/wiki/Buddha_Bar_(music) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
mmmm Buddha bar, chillout sessions, carfé Del Mar... osv OTROLIGT skön musik att ha på restauranger.
Edit: Passar såvär i Lounge, som i fin restaurang. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej,
Jag skall gifta oss i imorgon vi har hyrt en Djinabox se www.djinabox.se. De har nåt som heter bakgrundsmusik. Nu är det inte den tjänsten vi har hyrt men kolla på den. När jag valde låtar har dom jätte mycket sam färdiga listor. Lycka till. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det vet väl alla som någon gång har arrangerat eller varit på en fest att man inte kan bestämma låtlistan INNAN festen? En DJ tar hänsyn till väldigt många parametrar när han/hon väljer musik, vilket inte är möjligt om man inte är där. Exempelvis så vill man ju inte ha samma musik på bröllopet om farfar är på väg upp på dansgolvet som om ett gäng tonårstjejer är på G. Eller om det är tomt på dansgolvet kontra peak time. Dessutom funkar olika låtar olika bra på olika fester. Det finns ingen magisk spellista som alltid funkar. Det är en DJ:s uppgift att göra den bästa musikblandningen utifrån de olika förutsättningarna varje kväll. "DJ In A Box" verkar riktigt sunkigt... Men jag hoppas ni får en jättefin dag imorgon ändå! ![]() Citat:
![]() Trevligast att ha i bakgrunden på restauranger och barer är ju helt klart musik som är vald av en professionell DJ utifrån restaurangens image och målgrupp. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej Jonathan,
Visst har du helt rätt att en box aldrig kan ersätta en riktig dj. Men vi tyckte denna lösningen är rätt bra. Dom har många låtar att välja mellan. Jag har gjort en bra spellista. Men som du säger spellistan vet inte vem so är uppe på golvet. Men du kan ändra om och styra manuellt på listan. Men jag vågar inte ha min bärbara dator i lokalen med extra högtalare. Då är boxen smidigare. Börjar bli nervös för imorgon. 1600 startar det. Det mesta är fixat nu. 1630 är man en gift man. Tack så mycket |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Vi har nga resturanger samt butiker som kör oss i bakgrunden, dock flest butiker vad jag känner till.. Vi kör ingen reklam i radion och det är uppskattat!.. Dock beror det ju mycket på vilken sorts gäster du har, yngre eller äldre m.m!
Har du själv en massa musik hemma så kan ju rippning av musiken vara ett alternativ och sedan köpa licens till winamp och köra ut det i högtalarna, då får du ju exakt vad du tror gästerna vill höra! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|