FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har precis lagt upp en ny företagssida, det är framförallt designen jag vill ha feedback på. Texterna har vi ännu inte satt, men har ni några bra idéer så är de alltid välkommna. Det går att klicka runt men har tänkt ha en liten profilsida också, men vet inte exakt hur jag ska lösa det. Några idéer kanske?
Vilket intryck ger sidan? Är den för oseriös? Skulle ni vara intresserad av att köpa en webblösning av ett företag med denna sida? Känns logon helt fel med tanke på övriga designen? Vad ska man göra med [top of page] länken, kanske någon pil eller liknande. Har ni några bra exempel? länk: www.mespider.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
I stort ser den väldigt bra ut. Det jag eventuellt skulle ändra är:
- loggan, texten i molnet ligger för långt ner - blandat svenska och engelska är aldrig bra (vet att vi inte skulle kommentera texterna men ändå) - jag hade nog ökat storleken på menyn en aning Sen tror jag att det skulle vara snyggt om du kunde ordna så att gräskanten går längs med nedre skärmkanten (har ingen bra lösning på det, men det kanske går att fixa smidigt). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag hade lite halvproblem att hitta menyn faktiskt. Du får nog visa den lite bättre, eller förstora texten.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
större meny, och även lite info i övre delen av skärmen när man trycker på "Contact us" det känns lite som att nånting gick galet, eftersom att t.om loggan försvinner!
i övrigt en skön design med lite annorlunda stuk |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Halvkonstigt färgval tycker jag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
I FireFox på min MacBook får inte texten plats på sidan utan sista raderna hamnar nere i gräset och nere på det ljusgröna.
Edit: och så känns det lite skumt med lite på engelska och lite på svenska... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ser okej ut, jag skulle dock dumpat de där två ikonerna på första sidan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Lite knäppa färger. Sen så borde du fixa ett kontakt formulär.
Concept & Production är samma sida för mig... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för alla kommentarer! Vad gäller texterna är de inte satta, allt kommer vara på engelska och vara olika mellan concept och production.
Vad gäller färgerna får ni gärna förklara mer, är själv färgblind så det kan bli fel ibland :P Håller med om att gräskanten borde ligga i nederkant, men det är väl i princip omöjligt med dagens webbrowsers och olika upplösningar? Menyn ska jag göra tydligare, ska prova med att göra den större! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Färgerna Lila och Grön passar tyvärr inte så bra ihop. Vad ska man säga, det "skär" sig?
Testa ta typ helsvart och lite mer "neon"aktig färg, typ orange, som Bineros hemsida, svart + grönt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|