FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag pillar i ett gammalt klassiskt ASP-system och har stött på patrull med mailutskick via CDO som inte vill sig. Det fungerar felfritt i vanliga fall men när man försöker skicka till forward-adresser så fungerar det inte alls. Misstänker att det är inställningar på mailservern som spökar?
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vid närmare kontroll visar det sig att det visst inte bara är forwards som inte fungerar utan snarare samtliga adresser på vissa domäner som fastnar på vägen.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tips mottages gladeligen fortfarande =)
Mailen fastnar tydligen på vägen (postmaster@de-0180) med det vanliga "Delivery to the following recipients failed.".
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Har du möjlighet att se vad mottagande mailserver ger för orsak till varför den inte tar emot brevet? Typ:
"554 5.7.0 Reject, id=24524 - SPAM, sender blacklisted" /Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej
Vi använder också ASP och skickar med IIS inbyggda mailserver. En del mailservrar (tex Telia) gör ett DNS-uppslag mot avsändande domän. Om det inte stämmer mot det IP-nr som står i mailhuvudet så kastas mailet (i princip). Det kan alltså vara en inställningsfråga i din mailserver eller DNS-inställningen till domänen så att det skickas ett svar på en DNS-förfrågan. (Vi har fått be serverhotellet som har DNS-servrarna att ändra.) /kj |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|