FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
ja som overskriften sager, finns det patent pa IP-telefonin? Eller varfor gor ingen nagot liknande? Ar det for avancerat eller for dyrt? Ventrilo har ju funnits hur lange som helst och skype kanns bara som en forlangning.
Mvh Calle |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Patent?
Ingen aning, Skype är inte direkt den enda ju. Finns många konkurrenter där Ventrilo enligt mig inte alls är en. De använder sig bl.a. av helt olika tekniker; Ventrilo körs mot en server medans Skype är mellan klienterna. Det kanske finns någon patent men det finns väldigt många som gör samma sak så svaret på "Eller varfor gor ingen nagot liknande?" är att det redan finns. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Oki, vad skulle det kunna, kosta att skapa IP-telefoni som SAAS funktion da? alltsa att den ligger direkt i weblastaren, man behover inte installera. Finns det nagon sadant? vilka ar konkurrenterna till skype och varfor har inte de lyckats?
Jag har manga fragor nu men hade varit kul att gora nagot sadant. kanske nagon har som kan med den programmeringen? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Kosta, kosta. Det beror självklart på vad du ska ha i din tjänst.
Förslagsvis att du använder Flash som kan komma åt både datorns mikrofon och webcam. Lycka till! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
oki,
tank dig sahar, jag sitter pa ett kommunity och ser att du ar online och valjer att jag vill ringa upp dig. Sedan pratar vi och lagger pa. Och aven att flera ska kunna ha konference. men inget mer. mojligen webcam grejen da. Skulle 100 000 racka eller 200 000 tusen? eller vad kan en grov uppskattning vara? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Finns ju redan massa sådana lösningar, lär även finns en del gpl saker att byga vidare på.
Så tror att du skulle kunna få en lösning endast för ett par tusen om du anlitar en indie eller likande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
oki, da maste jag stalla foljdfragan, vad kostar det att gora nagot liknande skype?
Sedan har jag svar pa allt jag behover och maste tacka jattemycket for snabba svar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det kommer att kosta dig ett par hundra tusen om du inte har några förkunskaper inom området. Man kan inte ge dig en 100% värdering av vad projektet kan gå på just nu men du måste ha spenderarbyxorna på dig om du ska ha något unikt och tillfredsställande för marknaden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
oki, det later bra, for det ar just spenderbyxorna jag har tagit pa mig
![]() Vi haller pa med ett valdigt stort porjekt. Om nagon kanner sig duktig nog och manad till att jobba med detta sa ar ni vanliga att skicka PM till mig for vidare diskussion. Mvh Calle |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||