Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hur får man tag på Axentus :(

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-05-04, 20:36 #1
Spinns avatar
Spinn Spinn är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 199
Spinn Spinn är inte uppkopplad
Medlem
Spinns avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 199
Jag har aldrig fått fakturor i tid. De ska ha varit utskickade via mail för länge sedan men de kommer aldrig fram. De kan väl inte försvinna varje gång? Men till slut har det kommit ett gäng fakturor via post.

Och nu har jag påtalat detta vid två omgångar utan något svar samt sagt upp mitt konto, men fortfarande inget svar. Fåt fakturor och därefter påminnelse och jag vågar inte annat än betala.

Hjälp! Kan de verkligen skicka faktura efter faktura? Ska jag bli tvungen att skicka rek. brev med uppsägning för att det ska gälla rent lagligt? Så otroligt besviken. (

P.S. Har förstås övervägt noga att gå ut med det på forumet, men ser ingen annan utväg. Vill gärna ha en öppen förklaring här vad som har gått snett.
Spinn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-04, 20:41 #2
Cykelpedals avatar
Cykelpedal Cykelpedal är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 255
Cykelpedal Cykelpedal är inte uppkopplad
Medlem
Cykelpedals avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 255
Ett tips är ju att fråga Axentus via chatt om du vill ha ett direkt svar.

De brukar svara fort och är inloggade under deras supports öppettider.
Cykelpedal är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-04, 21:35 #3
Sludent Sludent är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 258
Sludent Sludent är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 258
Vi har skickat alla fakturor via e-post första gången, men eftersom du pekat om domänen till annat webbhotell så har de hamnat lokalt hos oss och inte gått till ert nya, när vi sedan inte fått betalt så har vi skickat påminnelse via post.

Vi fick er uppsägning i fabruari och den bekräftade jag personligen, och allt var ok med dig. DDet ska inte mig veterligen gått ut någon faktura till er.

Vi har heller inte fått något samtal eller e-post från er sedan uppsägningen heller.

Fakturor du har fått gäller domännamn som du registrerat via oss, både förlängningar och nyregistreringar.
Sludent är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-05, 09:39 #4
Spinns avatar
Spinn Spinn är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 199
Spinn Spinn är inte uppkopplad
Medlem
Spinns avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 199
Jag har nu fått förklaringen (se inlägget ovan) av Sludent och är mycket nöjd. Tack för hjälpen.
Spinn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-05, 09:58 #5
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Citat:
Originally posted by Sludent@May 4 2008, 21:35
Vi har skickat alla fakturor via e-post första gången, men eftersom du pekat om domänen till annat webbhotell så har de hamnat lokalt hos oss och inte gått till ert nya, när vi sedan inte fått betalt så har vi skickat påminnelse via post.
Vi fick er uppsägning i fabruari och den bekräftade jag personligen, och allt var ok med dig. DDet ska inte mig veterligen gått ut någon faktura till er.
Vi har heller inte fått något samtal eller e-post från er sedan uppsägningen heller.
Fakturor du har fått gäller domännamn som du registrerat via oss, både förlängningar och nyregistreringar.
detta är inte ett försök att ranka ner på er bara så ni vet..
Men detta är en anledning till varför man använder resolvers som dns som inte använder de lokala dns inläggen som källa utan går till globala servrar för att sen gräva vidare..

Då slipper ni detta problem med mail som hamnar lokalt.
Det är något som förekommer hos webbhotell som använder sina egna dns servrar primärt.
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-05, 10:02 #6
Sludent Sludent är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 258
Sludent Sludent är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 258
Ja självklart är det korrekt, något vi kör med också.
Sludent är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-05, 10:05 #7
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Citat:
Originally posted by Sludent@May 5 2008, 10:02
Ja självklart är det korrekt, något vi kör med också.
hur kommer det sig att mailen hamnat lokalt om ni använder det?
Hänger inte med riktigt .
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-05, 10:10 #8
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Citat:
Originally posted by Spinn@May 4 2008, 20:36

Och nu har jag påtalat detta vid två omgångar utan något svar samt sagt upp mitt konto, men fortfarande inget svar. Fåt fakturor och därefter påminnelse och jag vågar inte annat än betala.
Detta är en sak jag reagerade på..
Detta är det som FÖDER dessa bluff företag.
Att folk betalar utav rädsla..
Folk MÅSTE stå på sig bättre och säga emot! Det är väldigt störande faktist.
Det förstör för alla seriösa företag när folk betalar fakturor som de inte ska behöva betala egentligen.
För det svärtar ner många seriösa företagare.

Nu menar jag självklart inte att axentus är någon som skickar dumfakturor!
Just denna incident är en olycka. Sånt händer.

Men sluta betala fakturor ni faktist har rätt att slippa!
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-05, 10:16 #9
Sludent Sludent är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 258
Sludent Sludent är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 258
Anledningen att det blev så var att vår supportprogramvara använde fel smtp-server (lokalt på webbservern) och den servern var inställd på våra namnservrar, inte helt bra, något som är fixat sedan någon månad.

Förövrigt så håller vi på att byta systemet också så vi slipper en mycket irriterande bugg som sker när kunden svarar på sitt egna meddelande så förvinner den gamla informationen, då blir det knepigt att hjälpa.

Nu tror jag att Spinn gärna vill ha kvar sina domäner, och hon har inte betalt något som jag tror mig veta inte vill ha. Dock är det ju olyckligt att det samträffar vid en och samma tidpunkt.
Sludent är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-05, 11:59 #10
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
aa okey helt förståeligt.. shit happens.
och detdär påpekandet om fakturorna menade jag inte emot axentus.
Snarare att folk.. inklusive spinn, betalar för fakturor dom tycker sig inte ska behöva betala.
Missförstånd och olyckor händer ju men att betala fakturor som man inte ska betala..
det är inte en nyttig inställning om man ser till helheten.

Lycka till spinn. och skönt att saker o ting ordnade sig :P
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017