FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har aldrig fått fakturor i tid. De ska ha varit utskickade via mail för länge sedan men de kommer aldrig fram. De kan väl inte försvinna varje gång? Men till slut har det kommit ett gäng fakturor via post.
Och nu har jag påtalat detta vid två omgångar utan något svar samt sagt upp mitt konto, men fortfarande inget svar. Fåt fakturor och därefter påminnelse och jag vågar inte annat än betala. Hjälp! Kan de verkligen skicka faktura efter faktura? Ska jag bli tvungen att skicka rek. brev med uppsägning för att det ska gälla rent lagligt? Så otroligt besviken. ![]() P.S. Har förstås övervägt noga att gå ut med det på forumet, men ser ingen annan utväg. Vill gärna ha en öppen förklaring här vad som har gått snett. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Ett tips är ju att fråga Axentus via chatt om du vill ha ett direkt svar.
De brukar svara fort och är inloggade under deras supports öppettider. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi har skickat alla fakturor via e-post första gången, men eftersom du pekat om domänen till annat webbhotell så har de hamnat lokalt hos oss och inte gått till ert nya, när vi sedan inte fått betalt så har vi skickat påminnelse via post.
Vi fick er uppsägning i fabruari och den bekräftade jag personligen, och allt var ok med dig. DDet ska inte mig veterligen gått ut någon faktura till er. Vi har heller inte fått något samtal eller e-post från er sedan uppsägningen heller. Fakturor du har fått gäller domännamn som du registrerat via oss, både förlängningar och nyregistreringar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har nu fått förklaringen (se inlägget ovan) av Sludent och är mycket nöjd. Tack för hjälpen.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Men detta är en anledning till varför man använder resolvers som dns som inte använder de lokala dns inläggen som källa utan går till globala servrar för att sen gräva vidare.. Då slipper ni detta problem med mail som hamnar lokalt. Det är något som förekommer hos webbhotell som använder sina egna dns servrar primärt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja självklart är det korrekt, något vi kör med också.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Hänger inte med riktigt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Detta är det som FÖDER dessa bluff företag. Att folk betalar utav rädsla.. Folk MÅSTE stå på sig bättre och säga emot! Det är väldigt störande faktist. Det förstör för alla seriösa företag när folk betalar fakturor som de inte ska behöva betala egentligen. För det svärtar ner många seriösa företagare. Nu menar jag självklart inte att axentus är någon som skickar dumfakturor! Just denna incident är en olycka. Sånt händer. Men sluta betala fakturor ni faktist har rätt att slippa! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Anledningen att det blev så var att vår supportprogramvara använde fel smtp-server (lokalt på webbservern) och den servern var inställd på våra namnservrar, inte helt bra, något som är fixat sedan någon månad.
Förövrigt så håller vi på att byta systemet också så vi slipper en mycket irriterande bugg som sker när kunden svarar på sitt egna meddelande så förvinner den gamla informationen, då blir det knepigt att hjälpa. ![]() Nu tror jag att Spinn gärna vill ha kvar sina domäner, och hon har inte betalt något som jag tror mig veta inte vill ha. Dock är det ju olyckligt att det samträffar vid en och samma tidpunkt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
aa okey helt förståeligt.. shit happens.
och detdär påpekandet om fakturorna menade jag inte emot axentus. Snarare att folk.. inklusive spinn, betalar för fakturor dom tycker sig inte ska behöva betala. Missförstånd och olyckor händer ju men att betala fakturor som man inte ska betala.. det är inte en nyttig inställning om man ser till helheten. Lycka till spinn. och skönt att saker o ting ordnade sig :P |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|