FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Jag har precis startat eget och sitter och kollar på olika webhotellslösningar. Det är så att jag gör film och vill kunna lägga upp filmer på min site, så jag kan nog behöva en del utrymme och kommer nog också att behöva ganska mycket bandbredd.
Det är även så att jag inte är den kunnigaste av människor när det gäller web i största allmänhet, sitter mest på lite baskunskaper så jag kan behöva bra support och sånt. Har kollat runt bland olika och det jag tycker verkar bäst för tillfället är Binero och Oderland. Binero är billiga och har längre supporttider vilket jag ser som nått bra. Någon som kan ge mig några tips eller kanske har förslag på andra vettiga lösningar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Behöver du mycket utrymme och trafik så blir VPS / Dedikerad server billigare, men då får det handla om flera GB.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ett alternativ vore ju att hosta filmerna på Youtube och länka till dem från din hemsida, är inte så seriöst men för vissa duger det, andra inte.
Har personlig erfarenhet av film och högupplösta bilder i form av TIFO-arrangemang (fotboll) som var hostade hos Surftown med deras stora lagringsplats och "fria trafik", något jag fick bita i det sura äpplet för senare när sidan drog för mycket och blev nedstängd... Flyttade sedan över (precis som allt annat jag har ![]() Annars som Patrik skriver, en Colo, VPS, eller dedikerad server är inte fel, om man har kunskapen och plånboken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Att serva filmer som rena filer är bandbreddsdöden. Kolla på webbhotell som även kan ge streaminglösningar som kombination.
Finns inte många som gör det. Men några finns det ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Läs igenom webbhotellets avtal som du funderar på att använda. Vissa företag som erbjuder "paradiset" på dess webbplats har väldigt många "om" i sina avtal som kommer ställa till problem.
Ha en trevlig valborg! /M |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du behöver en del bandbredd och utrymme alltså? Släng då ett öga på VilhelminaCom
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Hittade inget där som verkde vara det som efterfrågades av trådskaparen.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Prata med www.serverconnect.se Dom är duktiga på saker med filmhosting och hostar ett flertal stora o små video sajter.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nej jag var inte seriös; jag utgick ifrån att den absurda prisnivån skulle tala för sig själv och därigenom förgylla "swobs" vardag på samma sätt som VilhelminaCom har förgyllt både en och två av mina!
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|