|
Flitig postare
|
|
Reg.datum: Feb 2007
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Feb 2007
|
I över ett halvår har säljare för reklam till Aftonbladet Tv7 ringt ner oss. Olika säljare från olika företag varje gång. Det nyaste är att "filmproducenter" ringer och jättegärna vill göra reklamfilm för oss. Vaddå reklamfilm? Att visa en stillbild på en logga i några sekunder känns inte som att man behöver vara en särskilt driftig Filmproducent för att kunna åstadkomma. Det lustiga är att det är ju fortfarande bråttom och man ska svara direkt. Det har varit bråttom hela detta halvår.
Kollade nu upp senaste filmproducenten (en ringde igår, och sedan YTTERLIGARE en från ett annat ställe idag). Företaget finns inte, telefonnumret finns inte på hitta eller eniro, och domänen (med företagsnamnet han sedan mailade från) var registrerad på en privatperson 2008-03-28. Finns förstås ingen hemsida heller.
Någon annan som blir nerringd? De måste vara desperata, känns det som... Någon som för övrigt brukar titta på TV7? Nu ska det bli data-, tvspelskanal och även om många vuxna spelar så tror jag inte att så många äldre sitter och tittar på spelprogram på kvällarna. Syftar nu på +25 år.
Någon som har mer info om tittarsiffror eller något annat som jag kan kasta i ansiktet på dem när de ringer nästa gång? Jag har en liten böjelse nämligen. Istället för att säga nej tack så fort de presenterar sig gillar jag nämligen att spräcka deras argument...
|