FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Min fråga lyder som rubriken säger, vad är en genomsnittslön för en person som uteslutande kommer jobba med telefon/e-mail support?
Supportpersonens bakgrund varierar givetvis, likaså ålder och deras tidigare erfarenheter, men vart vänder man sig för att kunna hitta vad som är en rimlig lön för en supportperson baseat på deras utbildning och erfarenheter? Produkten de kommer supporta är en e-handelslösning. - Om ni har egna anställda eller om ni själva jobbar med ovanstående kom då gärna med förslag på vad ni ger era anställda, eller har i lön själva. Dell, telia mfl har ju 100-tals, eventuellt 1000-tals personer som gör exakt ovanstående fast det handlar då om deras produkter såklart, men i stora drag så en hel del personer och underlag för att sätta lön bör rimligtvis finnas tillgänglig. Har googlat, men inte funnit. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Apple betalar mellan 90-110/tim för sin Tier 1-support i Stockholm, vad jag vet. Plus diverse bonusar och OB.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nånstans 100-150 kr/h för duktigt folk med erfarenhet är väl rätt normalt.
1998 jobbade jag extra på "City Stormarknad Backup" för 100 kr/h - det utgick dock ingen OB för kvällar och helger. Jag skulle nog rekommendera att börja med provanställning med lägre lön för att sedan höja den med 10 eller 20 kr per timme om anställningen fortsätter efter sex månader.
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack för era tips!
Bra länk också. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|