FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Tänkte höra om det är någon som har en lösning på mitt problem.
Använder mig av ett aktiveringsmail på min sida som verifierar användarens adress. Problemet är att detta mail ofta inte kommer fram, mailadresserna är rätt och det finns inga mail i skräpposten. Kan vara runt 10%-20% av de registrerade som inte får mailet. Använder mig av en egen smtpserver och alltså inte php's inbyggda. Någon som har haft liknande problem? Har även provat med olika dnsservrar utan bättre resultat. mvh Tim |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har du fixat SPF? Vissa epostservrar kräver att du har det. Se http://www.seoconsultants.com/tools/spf/
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Titta vad din smtp säger om det hela.
Om mail inte kommer fram riktigt som de ska kan de vara kvar hos dig och då har du dem i mailkön. I helgen fastnade vissa av mina utgående mail hos sendmail då de fick serverns namn som avsändande domän vilket Telias Relay inte köpte. Höll på ganska länge med conf-filer men gav upp och definierade maskin-namnet som en subdomän och sen åkte mailen ut. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Det där med spf verkar väldigt krångligt, orkar jag nog inte sätta mig in i
![]() Vad gäller smtploggen så vet jag inte vad jag ska titta efter. Har det med statusfältet att göra? Där ser jag status 0, 240 eller 250. Vet inte vad det står för bara. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är ett vanligt problem.
Problemet är att sendmails "sender" måste överensstämma med den "sender" man sätter i php. Om dessa inte stämmer är det många spam-filter som helt sonika stoppar undan dessa mail. Den enklaste och bästa lösningen är att använda sig av ett bra library som loggar in på en mail-server och skickar därifrån. Framförallt om du befinner dig på en maskin där du inte kan konfigurera sendmail hur som helst. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|