FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns det något bra script för att kunna skapa,
låta besökarna fylla i epost för att sedan få ett nyhetsbrev från sajten. Letat men verkar faktiskt som jag inte hittar något, de mesta ser ut att kosta :/ Någon som har tips på något bra script, det ska vara i PHP, 4a eller 5 spelar ingen roll. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tror inte det finns ett generellt skript. Klipp och klistra-metoden är det nog som gäller för att få det precis som du önskar. Alternativt betala någon att göra det åt dig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Har du tittat på PHPlist?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nyhetsbrev handlar så mycket mer om än bara "oj vi ska skicka ett nyhetsbrev, va fint".
Du måste ta ställning till: * Kommer mottagaren FÅ brevet, dvs. fastnar den inte i spamfilter pga korkat skrivit / kodat mail? * Hur kommer brevet ritas upp i 3 biljoner olika mailklienter * Hur hanterar du studsar [email protected] typ Det beror på din seriösitet. Gör det du väldigt seriöst så skulle jag rekommendera att du tittar efter något webbaserat system, det kan de vara värt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
www.ymlp.com är gratis men har lite reklam och skräp tror jag. Funkar okej dock.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag skrev ett själv i php för massor med år sedan. Men se upp! Dåligt skrivna script som skickar ut mail kan skada ditt domännamn och de webhotell du ligger på.
Har sedan år 2000 en sajt, där vi erbjuder mailalias, bara för adressen är lite kul. Men vi kommer stänga av den här funktionen nu, just pga den mängden missbruk som föreommer med just mail. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|