FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan,
Jag har fått agenturen för en ny liten produkt som finns i två varianter. Jag kommer att köra detta via ett nytt företag men behöver nu lite expertis. Tanken är att jag ska göra en enkel, informativ hemsida om produkten. Det ska även finnas möjlighet att beställa via ett beställningsformulär, alltså ingen webshop där man lägger produkten i varukorgen etc. Jag ska erbjuda besökarna att kunna köpa produkten genom ett "paket" där båda varianterna ingår. Detta kan enkelt skickas i en mindre brevpåse. Jag kommer endast att sälja mot faktura. Så kortfattat vill jag ha tips eller eventuellt att någon här kan lösa detta (mot betalning givetvis). Jag önskar följande funktioner om möjligt. *Att kunden ska kunna beställa via ett beställningsformulär, detta ska sedan sparas i någon databas eller liknande. *Jag vill kunna exportera den här informationen in i något affärssystem. *I affärssystemet ska det finnas möjlighet att automatiskt kunna generera faktura, följesedel samt en fraktetikett som enkelt kan klistras på brevpåsen. Jag har inte gjort något som helst val ännu, så vet ni något program, affärssystem eller liknande som innefattar dessa funktioner säg gärna till ![]() Ett exempel på ett sådant här beställningsformulär finner ni här (screen shot): http://www.foretagsforeningen.se/sidforslag.jpg Tack för er tid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är väl bara att fånga upp datan i ett script, php / asp stoppa in det i mysql .Beronde vad ditt affärsystem klara, importera det i XML eller TAB sep fil.
Beställningsforumlärer är väl mest kosmetika. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
gärna med CAPTCHA funktion så minskar du risken att få falska (automatiserade) beställningar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Citat:
Skriver man fel kan man inte komma vidare. |