FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har under dagen inte kunnat skicka mail och undrar om någon annan som har bredbandsbolaget har haft liknande problem? Jag hade precis samma problem för någon månad sedan då jag ringde deras support. De hävdade så klart att felet inte låg hos dem och att det inte fanns något de kunde göra. Efter några timmar kunde jag då skicka mail igen (helt oförklarligt). Någon som har haft liknande problem eller som vet vad det kan bero på? Det fungerade bra igår, men idag har det inte funkat alls.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
http://www.bredband.com/wps/portal/privat/...rvice/driftinfo
Edit: Kul att det är skrivet 09:25 och det fortfarande är problem... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Mailproblem 2007-06-26 09:25
Epostproblem i ditt område. Epostproblem i ditt område. Just nu har vi en driftstörning på vår epostplattform. Det medför att du inte kan skicka eller ta emot epost. Epost som skickas till dig sparas på den sändande sidan och når dig när driftstörningen är avhjälpt. Så står det när jag loggar in på mitt konto hos dem. Suck. Det här har varit ett ständigt återkommande problem i flera månader. Jag har ringt dem och påpekat det flera gånger. Aja, bra att de i alla fall är medvetna om problemen denna gång. Normalt så brukar deras support skylla på brandväggar och e-postklienter mm. Då får jag rulla tummarna i några timmar och sedan börjar det fungera igen. Denna gång har det dock varit problem hela dagen :angry: Edit: Intet var visst två minuter snabbare ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har fått tre samtal om detta idag från kunder som använder smtp.bredband.net för utågende epost.
Smått idiotiskt att spärra port 25 med den låga tillgänglighet de håller på sin egen smtpserver.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Vart i kontakt med de idag ang detta ett antal ggr, de har inte själva en aning om när det bli åtgärdat. Använd egen SMTP ist.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jomm mycket irriterade, har även haft ovanligt mycket mailtrafik idag, ett mindre helvete att logga in på alla webmails hela tiden för att maila. men men blir väl bra när det är är fixat igen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Talade med en kund idag utanför Eskilstuna som hade samma problem.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har bredbandsbolaget hemma (Norrköping) Det har inte fungerat att skicka mail sedan igår.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Funkar fortfarande inte här i Borås...
|