FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjena
Någon som har förslag på vad man lämligast ska ha för bakgrund när man fotar produkter? Tänker närmast i redigeringssynpunkt. Produkterna jag ska fota är ganska ljusa. Även andra tips om fotografering tas gärna emot. //Kaj |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Den här tråden har kanske ett bäst-före-datum som har passerat för länge sedan. jag kan dock inte låta bli att addera en liten synpunkt som kanske kan bidra i debatten...
Glöm inte bort att produktfotografering är så mycket mer än att "ta en bild". Varför menar jag det? Jo, produktbilden ska sälja, den ska förmedla vad ditt företag står för, den ska förstärka ha-begär, den ska vara en del i din totala marknadskommunikation och bidra till att bygga ditt företags identitet och om den ska användas på din webbshop så kan den vara skillnaden mellan ett lead och en faktiskt kund. Med detta sagt vill jag inte hävda att man inte kan fixa bilderna själv men man bör dock ta sig en funderare över om man är bäste man/kvinna på jobbet. Kanske blir det både billigare och bättre om du anlitar en professionell produktfotograf? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men annars låter det ju som bra synpunkter. |
|||