FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har en domän misshandlad, som jag inte vet vad jag ska fylla med. Fick då för mig att göra en sida som ser "misshandlad" ut, typ som alla nyblivna hem-pc ägare gjorde i frontpage express om sin familj 1998 med varierat resultat.
Startar upp dreamweaver ändrar till design läge och möts av en tom vit ruta.... Inser snabbt mina bristande kunskaper i designläge för detta program. (Hur gör man utan att använda css) Har gjort ett försök men, jag inser att jag inte fixar, kan göra en enkel hemsida som alla kunde göra i slutet av 90-talet. Jag får inte till tänket och den ser inte så "misshandlad" ut som jag vill. Så, alla ni kloka människor här på wn, tips och råd mottages gärna om vad ska jag göra för typ av sida/sidor till domänen misshandlad istället? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Använd <Blink></Blink> och animerade gifar, stor text & times new roman, frames är inte heller fel.
Ett ironiskt tips. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag håller med, om det är en hemsida ala 1998 måste nästan frames användas. Använd gärna mörkblå text på vinröd bakgrund eller annan färgkombination med samma läsbarhet. Sen undrar jag om inte java-menyer var på modet, men då blir det kanske för bra?
Glöm inte heller det eminenta elementet <hr>. Det ska man använda så mycket som möjligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
<MARQUEE>!!!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Många olika typsnitt som inte är anpassade för webben (times new roman, comic sans etc.). Allt centrerat och en bakgrund med stjärnor. "Häftiga" färger som 00FF00 och FFFF00.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Borde kanske ligga under "Feedback" istället?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Svart bakgrund och facklor är ett måste!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
bakgrundsmusik midi!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tänkte i samma bana som Header och ville göra en simpel sida på ett domän som jag inte använde. Vad tycker ni om resultatet: www.tpu. se ? Det kanske är så att man saknar det gamla och är trött på alla "High Tech" sidor med asp, php, xml, ajax, CMS, mambo, kongo etc... Länge leve sidor med "själ".
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Glöm inte skriva "denna sida är under konstruktion" och en gif-anim på grävande gubbe.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|