FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jag märkte i morse då jag fick mail från en "kund" som undra vad som hänt med en liten tjänst jag hade på en .net domän som jag köpt genom JX och jag satt och funderade på vad han menade med det och kollade sidan och då kommer jag till en helt annan sida med länkar och någon bild.
Jag kollade up domänen och såg den var ändrad DNS servrar och testade logga in på dns inställningarna jag fått från JX men när jag loggar in står det att domänen expired. Efter att under antal år haft ett antal olika domäner i olika topdomäner så har jag ALLTID fått antingen mail eller en faktura på domänerna som ska gå ur tiden. Någon mer som varit med om detta, är det just .net domäner då jag ej haft problemet med någon annan topdomän? Nu är det ju så att jag är ej säker på när jag beställde denna domän i fråga och det kanske tom står på min gammla adress men ett mail borde ju skickats ut att domänen skulle förnyas? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kanske lite irrelevant i frågan men det händer ju ibland att domäner som inte betalats av olika anledningar förs över till registrerarens registrerare och blir sådana där prydliga reklamsidor ett tag. Kan eventuellt hända att ditt ombud kan snyta tillbaka den i så fall. Låter ju lite läskigt med "expired" iofs. men du kan ju kolla med dem..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
support snabela jx.se eller 060-7870800
Funkar prima, tror ingen på WN är insatt i just DITT ärende utan de enda svar du möjligen kan få är rena spekulationer, inte ens jag kan göra annat än spekulera då jag inte vet vilken domän det handlar om ![]() Domäner registreras via enom, om du inte ändrat ägarinfon ska faktura komma ifrån oss, annars kommer dessa varningar ifrån enom direkt. Har du övriga frågor gällande ditt/dina abonnemang så vänd dig till supporten så får du hjälp, jag försöker hålla mig borta från att besvara JX relaterade saker på WN för att det inte ska bli en kanal som går före kontakt med kundtjänst, vi fortsätter ärendet där. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jag har ju redan mailat er på jx men inget svar iof var det bara i morse, men detta var ju inte bara om mitt ärende utan om någon annan varit med om att domäner expired utan förvarning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Edit: stavfel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Att en domän blev expired hände för mig hos Axentus. Fick inget mail då , men det löste sig när jag kontaktade dem.
Samma sak hos Loopia, men jag märkte det inte förrens efter några månader. Det var ingen som hade tagit domännamnet, så jag registrerade det igen. Det stod att det var upptaget hos Loopia, så jag fick registrera det genom Crystone istället. Blev väll något fel i Loopias programvara antar jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Så det är alltså så att man får lov att hålla reda på sina domäner då så dem inte expired och kontakta webbhotellet man köpt dem igenom i tid eftersom man då ibland kan råka ut för att man inte får något mail.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Autosvar: förstår det, i mitt fall var det ingen SUPER "viktig" domän men hade ändå en liten tjänst som några använde. Inget jag tjäna pengar på osv.
Jag har fortfarande inte fått något svar från JX trots att jag skrev mailet på förmiddagen 21 februari, alltså innan jag skrev detta inlägg. Hade jag vetat att man behövde hålla koll på sina domäner bättre hade jag lätt gjort det för det var en helt okej domän. Jag vet att det snackats förut i forumet om tjänster där man har översikt över alla sina domäner och ser expire datum osv. Någon som kan nämna en bra för alla topdomäner? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har du lyckats reda ut det här med JX? Jag har råkat ut för exakt samma sak och lyckas inte få tag på JX varken via mail eller telefon. Mycket tråkigt!
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|