Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Feedback på köp/sälj/byt-länkartjänst

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-12-19, 20:51 #1
elofssons avatar
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Mycket flitig postare
elofssons avatar

Det dök upp en tråd här på WN i söndags där det efterlystes lösningar för att enkelt annonsera ut ledigt annonsutrymme på sin webbplats, alternativt om man var annonsör att leta lediga och lämpliga utrymmen att annonsera på. Jag började bygga ett system i den riktningen för drygt ett år sedan men projektet lades på is på grund av tidsbrist, trots att det grundläggande var så gott som färdigställt. Jag har nu tagit mig i kragen och fixat klart det viktigaste. Skalade dessutom av en del påbörjade funktioner som inte är absolut nödvändiga för tjänstens funktion.

Skulle gärna vilja ha lite feedback på tjänsten. Användarmässigt, funktionsmässigt och allt annat som kan tänkas värt att förbättra och kommentera. Påpekas bör väl att jag inte är grafiskt lagd och därmed är design och layout inte i den högsta skolan.

http://www.webadtrader.com

Behövs en tjänst som denna?
Tips på ytterligare funktioner? Sök, annonsbevakning och ändring av personliga uppgifter är planerat till nästa version.
Överskådligt?
Lätt att använda?

För den som vill testa att registrera och lägga upp annonser är det helt ok att använda "skräpuppgifter". Jag rensar konton och annonser om ett par dagar som inte är "riktiga".
elofsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-19, 21:14 #2
bivald bivald är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2006
bivald bivald är inte uppkopplad
Medlem

Lite kort tycker jag att tjänsten är mycket vettigt, framförallt för försäljning av PR länkar.

Mvh/ Niklas
bivald är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-19, 21:39 #3
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Designmässigt skulle den kunna bli bättre, men själva tjänsten är nog väldigt användbar.
Kan man redan använda den?
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-19, 21:57 #4
elofssons avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
elofssons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av bivald
Lite kort tycker jag att tjänsten är mycket vettigt, framförallt för försäljning av PR länkar.
Mvh/ Niklas

Japp stämmer bra. Finns det smidiga funktioner för att underlätta detta så tar jag tacksamt emot dessa.

Citat:
Ursprungligen postat av alltinggratis
Designmässigt skulle den kunna bli bättre, men själva tjänsten är nog väldigt användbar.
Kan man redan använda den?
Självklart! Den är i "skarpt läge" och jag låter alla seriösa annonser ligga kvar.
Oläst 2006-12-23, 12:16 #5
elofssons avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
elofssons avatar

Ingen annan som har lite feedback att komma med?
Oläst 2006-12-23, 12:24 #6

Jag tycker du borde göra en snyggare logga... vad ska den där röda randen vara till för?
Annars ser det bra ut och det fungerar som det ska.
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-23, 18:18 #7
pitbulls avatar
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar

IMHO: Superproffsigt!

Och du påstår att du inte har sinne för grafik/design/layout?
Jag tycker den är klockren för en sådan här typ av sida.

Du hade fått 11 av 10 möjliga stilpoäng av mig om det inte var för några detaljer som jag trots allt inte trivs med, när jag tittar igenom koden lite snabbt:
HTML 4.01 Transitional - Varför inte XHTML? Det känns lite mossigt med 4.01 och dessutom transitional.
Inbakad CSS i koden. - Hallå, det är snart 2007! Extern CSS, tack.
Tabell-layout. -Hmm... Se ovan.

Fixar du till detta, så böjer jag min nacke i beundran över ditt projekt.

Eftersom ämnet var uppe i tråden:
Personligen anser jag att köp och försäljning av länkar inte är någonting annat än SEO/PR-fusk. Bra sidor med bra innehåll får den länkning, PR eller sökmotorplacering som de förtjänar av egen kraft. :angry:

/S
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-25, 01:26 #8
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
Riktigt bra upplägg, det enda är som sagt loggan men vem bryr sig...Tjänsten verkar mycket lovande.

Önskar dock att det fanns fler kategorier att välja bland, t.ex. humor.
Sneaky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-25, 14:11 #9
elofssons avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
elofssons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av alltinggratis
Jag tycker du borde göra en snyggare logga... vad ska den där röda randen vara till för?
Annars ser det bra ut och det fungerar som det ska.
Som jag skrev i det inledande inlägget är jag inte alls speciellt duktig på grafik, men en snyggare logga kommer säkert att komma längre fram. Men tills vidare tycker jag att denna är funktionsduglig. Den röda randen kastades in bara för att sätta lite färg på sidan helt enkelt.

Citat:
Originally posted by -pitbull@Dec 23 2006, 18:18
IMHO: Superproffsigt
Och du påstår att du inte har sinne för grafik/design/layout?
Jag tycker den är klockren för en sådan här typ av sida.
Du hade fått 11 av 10 möjliga stilpoäng av mig om det inte var för några detaljer som jag trots allt inte trivs med, när jag tittar igenom koden lite snabbt:
HTML 4.01 Transitional - Varför inte XHTML? Det känns lite mossigt med 4.01 och dessutom transitional.
Inbakad CSS i koden. - Hallå, det är snart 2007 Extern CSS, tack.
Tabell-layout. -Hmm... Se ovan.
Fixar du till detta, så böjer jag min nacke i beundran över ditt projekt.
Eftersom ämnet var uppe i tråden:
Personligen anser jag att köp och försäljning av länkar inte är någonting annat än SEO/PR-fusk. Bra sidor med bra innehåll får den länkning, PR eller sökmotorplacering som de förtjänar av egen kraft.
/S
Det tackar vi för! Jag tar åt mig vad gäller att koden inte följer den senaste standarden. Skyller på att den byggdes för över året sedan och fokus lades inte på detta från mins sida just då. Ska se till att styra upp detta ordentligt tills nästa version, helt klart. Tabell-layout vill jag inte påstå att jag använder. Endast annonslistorna som är tabeller. Är det fel? Räknas inte det som "tabelldata" som bör presenteras i tabeller?

Såg att du skapade en ny tråd just angående köp/sälj av länkar och om det är fusk eller inte. Det är svårt, och omöjligt, att undvika och det är klart att jag i och med den här tjänsten förenklar det hela. Låter diskussionerna angående detta fortsätta i den tråden och följer den med spänning - http://www.webmasternetwork.se/f11t18285.html

Citat:
Ursprungligen postat av Sneaky
Riktigt bra upplägg, det enda är som sagt loggan men vem bryr sig...Tjänsten verkar mycket lovande.
Önskar dock att det fanns fler kategorier att välja bland, t.ex. humor.
Tack! Hade en funktion nästan klar som jag skalade bort i och med den här första versionen där man kunde speca en egen kategori vid uppläggningen i fall att man inte hittade en lämplig till sin annons. Blev den specade kategorin godkänd av mig/admin skulle kategorin läggas upp och även annonsen under den kategorin. Kanske kommer detta online längre fram. Tills vidare går det bra att tipsa om kategorier som önskas. Jag kommer att lägga upp en humor-kategori strax. Har du redan lagt upp en annons under "fel" kategori kommer upplagda annonser att kunna redigeras om ett par dagar.

Tack för alla kommentarer hittills och god fortsättning!
Oläst 2006-12-25, 18:17 #10
pitbulls avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar

Citat:
Tabell-layout vill jag inte påstå att jag använder. Endast annonslistorna som är tabeller. Är det fel? Räknas inte det som "tabelldata" som bör presenteras i tabeller?
Ok, allt är inte uppbyggt med tabell-layout, det köper jag. Men den tabell som finns innehåller betydligt mer än tabelldata. T.ex: <td colspan="2">[img]img/pil.gif[/img] Utvalda annonser</td>
Därför gnäller jag lite grann på dig om tabell-layout.

Ingen jättesak precis, som jag sa: Jag tycker att sidan ser väldigt bra ut. Men om jag ska hitta något att anmärka på så är det bl.a. detta.

En god fortsättning härifrån också!

/GnällStefan
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017