FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
En kompis till mig ville köpa Stormscale.org när sidan var till salu, han skulle visst utveckla forumet till någon portal. Efter ett par turer blev jag ägare till domänen och siten, med löfte om stigande besökssiffror och ett brinnande engagemang.
Det hände ungefär ingenting och nu har det blivit dags att avyttra sidan. Stormscale.org består av ett PHPBB-forum med 3 600 medlemmar och 58 000 "artiklar" (antar att det är inlägg och inte trådar). Domänen reggades 12:e Mars 2005 och går ut samma datum nu till våren. PageRank är 2, enligt "blogflux" (andra träffen när man googlar pagenrank calculator). Via adsense drog sidan in USD 34,95 under förra månaden. CTR ligger runt 0.02%, men borde kunna ökas rejält med omplacering av annonserna. Mellan 2006-09-10 och 2006-10-10 Visades 1 069 175 sidor och 28 387 unika IP-nummer besökte sidan. Jag hoppas att få ut någontstans mellan fem och tio laxar i en lax-ask, men är öppen för en diskussion om priset. För gärna en öppen diskussion och ställ frågor i tråden, vill du inte bli offentlig, eller så snabba svar så är det mail/msn som gäller: [email protected] Jag är urkass på att svara på meddelanden här på WN, så undvik det. *edit* Statistik finns här: http://www.stormscale.org/vstat/analyze.ph...stop=2006-10-10 Kan skicka CSV från adsense om det är intressant. Sidan hostas hos webcows i Sverige. Köparen ansvarar för att ordna fram alla papper för överlåtelse, jag vet inte hur det funkar och jag avskyr att krångla med domäner... För dig som inte visste det, Stormscale är nån sorts "värld" på World Of Warcraft, alla spelar i samma "värld", men eftersom det inte finns plats för alla i samma värld så har man gjort kopior av världen, där Stormscale är en av kopiorna. Tydligen är det mycket skandinavier och främst svenskar som sitter i "stormscale-världen" |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|