FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en fråga om domänregistrering som många av er håller på med.
Hur vanligt är det att ett domännamn.se som inte är upptaget enligt nic-se och inte finns i karantän, men likt förbannat är upptaget? Jag försöker att regga domäner 2-3 st som passar mitt ändamål, men upplever som om jag står i djungeln med en machetekniv, huggandes vilt omkring mig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Skicka PM med ett av namnen så kan jag se efter om jag kan se någon anledning.
Var har du sökt efter namnen?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu när jag står med machetekniven i handen i något jag upplever som djungel, då lär man sig fort vad och vilka man kan lita på och inte lita på. Tyvärr så har jag huggit av genen där det stod jonny och sajthotellet på.
Jag försöker att regga domännamnen via crystone, trots att de tar en väääääldig låååång tid på sig. Jag kollar naturligtvis namnen hos nic-se och motsvarande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Måste också få tillägga att det inte fins ett spår av sidan på, archive.org
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kanske något fel hos Crystone? Om domänen står som ledig hos Nic-Se och inte är i karantänlistan ska den helt enkelt vara ledig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
En liten fundering bara:
Crystone blev ju uppsagda som .SE-ombud 2006-03-15 http://www.iis.se/nyheter/news/2006-03-16 Är det inte så att uppsägningen är i tre månader och att Crystone/Eastpoint bara inte fått rutin på vilket annat av sina .SE-ombud dom ska slussa beställningarna till ? Jag vet inte alls hur lång uppsägningstiden är men 3 månader låter ju rimligt och skulle förklara det hela. Mitt råd är att pröva annan leverantör om det är viktiga domännamn för dig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
neware.se har direktregistrering mer eller mindre...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sjukt nöjd med Niklas där, funkar klockrent! mvh Thomas THL |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tackar även för, neware länken. Det blir till & byta hotell helt enkelt, p.g.a. detta och andra missnöjen. EDIT humm....jokkoapa ska det vara. sorry! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Jag hittade också mycket riktigt i ombudsavtalet:
Avtalstid och uppsägning Detta avtal träder i kraft vid undertecknandet och gäller tills vidare. Vardera parten äger rätt att genom sådant meddelande som anges i punkt 15 säga upp avtalet med en uppsägningstid om tre (3) månader räknat från mottagandet av meddelande om uppsägning. http://www.iis.se/pdf/ombudsavtal_20060310.pdf |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|