FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
hur många % av kunderna struntar att betala sina fakturor?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Beror nog på vem man frågar
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
0,2 för oss
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
skulle tippa på 0,5-1% för oss.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tyvärr rätt högt hos oss, avstår från att nämna någon siffra dock.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
om det är så få som inte betalar, varför då nyttja tex kreditors tjänst där dom suger en på pengar. 1 % som inte betalar det kan man bjuda på, lär bli billigare än "betal företagens" avgifter för min egen del 99sr*16kr=1584 kr plus det fasta dom snor mot att sumpa en vara för 100 kr |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Min erfarenhet är att inkassobolag och liknande är till mer besvär än nytta. Senaste numret av Du & Co (hämta det gratis på närmaste postcenter) har en intressant artikel om att ta betalt av sina kunder.
En snabb beräkning visar att cirka 22% av våra fakturor för senaste 30 dagarna inte är betalda inom 10 dagar efter förfallodatum. Medan siffran sjunker till cirka 4% som inte har betalt inom 30 dagar från förfallodatum. Beräkningen är inte antalet fakturor utan en uppskattning av belopp. Alltså av X kr som förföll till betalning har 22% av X kr fortfarande inte inkommit.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
Vi har fixat kreditors tjänst för snart en månad sedan, senaste två veckorna arbetas det för fullt med implementeringen, kommer nog styra upp ett och annat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Det här är rätt komiskt, att folk bara kan med.
Jag hade en tomte som beställde utan ens en tanke på att betala för sig. Beloppet var på 350 kr, och jag valde efter 5 försök att få pengar att makulera det, då jag insåg att den killen inte har lust att betala helt enkelt. Efter bara nån månad försöker samma tomte igen, dock med en annan leveransadress. Då svarade jag bara: "Gå gärna nån annanstans och försök" Fick svar att han anmäler företaget till, citerar nu ![]() Alla vi borde göra en svartlista och dela dessa uppgifter med varandra så dessa TOMTAR inte lyckas fullt ut så som de gör idag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Fakturerat belopp 2006-01-30 (30 dagar netto):
10 935 820 Ej betalt belopp från faktureringen 2006-01-30 (idag 2006-03-17): 8 075 340 Skrämmande att se |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|