Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Webbplats + Domän till salu

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-01-06, 16:06 #1
svensktinternet svensktinternet är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
Medlem

Hej alla WN medlemmar. Hoppas ni haft en God Jul och ett Gott nytt år!
Ville meddela att min webbplats www.svensktinternet.com är till salu med hela tjosan och allt som hör till sidan.
> hela hemsidan, designen, alla filer som finns på webbhotell och de som ännu inte laddats upp ( ej ännu uppladdat: 5 hemsidor, 20 logotyper, 3 flashbanners. Dessa kan köparen givetvis låta besökarna kunna ladda ner, det lockar fruktansvärt mycket besökare att ha på sin sida)
> hotell, domän
> inkomsterna cirka 400 SEK/dag
> kundkretsen
> alla produkter och allt som finns till hemsidan
> google analytics kontot

hemsidan erbjuder "gratistjänster" men det finns gott om intäckter. Det finns väldigt gott om intäckter för den som kan lite om photoshop dessutom. För dig som inte kan photoshop finns ändå pengar att tjäna på hemsidan. All information ni behöver på hur hemsidan drivs, inkomstvägar och dylikt fås via ett informationsbrev som jag sänder till er vid intresse.

All informationsstatistik som behövs finns.
Hemsidan säljs brådskande av privata skäl.

Utropspris: 0 SEK

Bjud på, alla bud accepteras.
Bud via PM.

[EDIT] lämna inga onödiga svar på denna tråd, låt oss hålla detta forum på hög nivå.
svensktinternet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-06, 22:37 #2
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Jag undrar vissa saker:

- Hur kan man citera hela artiklar?
svensktinternet.com/attvaljawebbhotell.htm

- Varför har Google bara indexerat din första sida?

- Ger du ut vinsten i tävlingen innan någon köper sidan eller är det något som den nya köparen får ta i tu med?
svensktinternet.com/tavlingar.htm

- Vad är det som drar in 400SEK/dag?

- Hur mycket besökare har du?

- Om du har några besökare var kommer dem i så fall ifrån?
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-06, 22:42 #3
Avamias avatar
Avamia Avamia är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
Avamia Avamia är inte uppkopplad
Flitig postare
Avamias avatar

Jag vill gärna ha svar på FredrikMH's frågor.

Men jag börjar att bjuda lite smått, 10kr
Avamia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-07, 00:06 #4
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by FredrikMH@Jan 6 2006, 23:37
Jag undrar vissa saker:

- Ger du ut vinsten i tävlingen innan någon köper sidan eller är det något som den nya köparen får ta i tu med?

- Vad är det som drar in 400SEK/dag?

Om du slänger blicken till vänster ser du att det står "denna artikel är citerad från fritrafik.se". Om du går in på hemsidan www.fritrafik.se
ser du att det är högst tillåtet att citera HELA artikeln så länge källan anges. (man ska undersöka saken innan man slänger ur sig vad som helst)
EDIT >> Såg nu att vi tagit oss upp på top 5 på google för vår huvudsökterm: gratis webbdesign
Något som redan är löst... Tävlingen avslutas på måndag och då utser jag vinnaren. (den nye ägaren kan få köpa ut våra andra priser väldigt billigt, lite mobiltelefoner och dylikt....)

- Vad är det som drar in 400 SEK/dag?
Dagens vinst var 855 SEK (en av våra klart bättre dagar, den bästa faktiskt) och du får väldigt gjärna reda på hur pengarna rullar in genom att anmäla intresse, jag har gjort i ordning ett dokument med verksamhetens hela struktur och koncept för dig som är nyfiken.

Vi hann knappt få igång någon verksamhet innan detta dilemma uppstod och jag bestämde mig för att sälja. Vi har INGA som helst annonser någonstans, Vi har INGA som helst länkbyten med NÅGON som helst annan hemsida som vi själva vet om. Vi har ALDRIG gjort reklam för hemsidan what so ever, ingen adwords ingenting. Vi har stabilt 100 unika besökare / dygn och webbsidan har som de flesta vet bara varit aktiv i några veckor.

Jag har undersökt saken noggrant i Google analytics. De flesta besökare kommer "DIRECTLY" men jag ser nu en kraftig ökad tendens av folk som kommer in via sökmotrer. JAg såg tillexempel att vi hamnar på 7:e plats i altavista på söktermen: "gratis webbdesign". Och en hel del folk trillar in från altavsita. Successivt ser jag att google skickar besökare också, dock på andra sökord.

Du är välkommen att ställa fler frågor.

MVH Svensktinternet. com
Oläst 2006-01-07, 01:39 #5
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Mattias Mattias är inte uppkopplad

Tanke
Kan det vara som så att inkomsterna kommer ifrån de registreringar som era "kunder"?
Dvs att de blir förfrågade om ifall de skulle vilja stödja genom att kika igenom reklamen och möjligen registrera sig?

I så fall är det ju nästan ett krav att fortsätta designa vidare?

Edit: Medveten om att du skrev att de står ifall man anmäler intresse, men känns dumt/onödigt.
Säkerligen fler som beställd någonting därifrån som undrar detsamma.
Mattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-07, 02:05 #6
Medlem

Medlem

Det finns en rad olika lösningar på detta.
Jag har hittat många seriösa intressenter nu som jag förklarat detta för och jag önskar inte förklara det en gång till (orkar inte ens kopiera klistra). Men personerna i fråga har fått informationen de behöver.

Jag vet inte vad din verksamhet generar / dag. Men inte många verksamheter generar 500 SEK/ dag efter några ynka veckor på webben och dessutom utan att ha gjort reklam eller dylikt. Hade varit intressant att se hur mycket pengar vi hade genererat nyu när vi kvalar in bland top 5 på google och altavista på vårt huvudsökord. Men det lär bli nästa ägares kunskap.

God fortsättning Mattias, ställ gärna fler frågor.
Oläst 2006-01-07, 02:14 #7
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Ursprungligen postat av svensktinternet
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMH
Jag undrar vissa saker:

Om du slänger blicken till vänster ser du att det står "denna artikel är citerad från fritrafik.se". Om du går in på hemsidan www.fritrafik.se
ser du att det är högst tillåtet att citera HELA artikeln så länge källan anges. (man ska undersöka saken innan man slänger ur sig vad som helst)
Mja, det står "Citering tillåten om källa anges" , frågan man ska ställa sig är egentligen vad en citering är, jag tycker inte ett citat är hela texten.

Men det kanske bara är jag

Citat:
citat (lat. cita´tum, av ci´to 'anföra'), ett mer eller mindre ordagrant återgivande av en formulering eller passus från tidigare skrift eller tal.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-07, 03:19 #8
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
Fick ett mail av dig svensktinternet.
Citat:
Vi har cirka 45 hemsidor att bygga på 4 veckor. Det har blivit ett enormt tryck och vi tvingas modifiera templates för vissa kunder med informerar er om detta. Vi kan givetvis bygga en unik hemsida för **** men det kommer dröja cirka en månad innan vi får chansen, vi har över 110 V.I.P kunder för närvarande att serva.
Vad händer med dom? Kommmer ni leverera er tjänst till dom?
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-07, 03:25 #9
Jonas Jonas är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2004
Jonas Jonas är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2004
Får man fråga vad det är som gör att du säljer?

Du har inte heller svarat på frågorna:
"- Vad är det som drar in 400 SEK/dag? "
"- Varför har Google bara indexerat din första sida? "
Du kröp runt dom rätt snyggt.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-07, 11:48 #10
Medlem

Medlem

Om personen i fråga som driver fritrafik.se anser att jag överskridit hans "citeringstillåtelse" kommer jag att åtgjärda detta så fort han hört av sig och meddelat att fallet är sådant.

Varför Google bara indexerat min första sida funderar jag själv över

Alla intressenter i fråga som bett om informationen har fått den där det står hur inkomsterna tjänas o.s.v

Citat:
Fick ett mail av dig svensktinternet.
Vi har cirka 45 hemsidor att bygga på 4 veckor. Det har blivit ett enormt tryck och vi tvingas modifiera templates för vissa kunder med informerar er om detta. Vi kan givetvis bygga en unik hemsida för **** men det kommer dröja cirka en månad innan vi får chansen, vi har över 110 V.I.P kunder för närvarande att serva.

Vad händer med dom? Kommmer ni leverera er tjänst till dom?
De är nästan färdiga, givetvis fick vi drar ner på kvalitén aningne, man fick exempelvis inga javamenyer eller dylikt längre. Endast några få fick flashanimeringar på hemsidan. Lyckligtvis är det väldigt (nästan ironiskt) vilka simpla hemsidor folk ber om. Det händer att man nästan tvingar sig själv att göra något utöver beställningen.

hnn vi hoppas du kommer till nytta med din hemsida som vi byggt dig. Om du använt den eller inte återstår att se men jag personligen skulle rekomendera din tjänst till alla som bedriver någon form av affiliate verksamhet på sin sida (på tinyURL.se finns verktyg för att dölja affiliatelänkar för er som inte besitter kunskapen själva)

För övrigt behövs inga fler intresseanmälningar, vi har nu hittat ett antal väldigt seriösa köpare och tar därför inte emot några fler intresseanmälningar.

Många hälsningar,
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017