FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan,
Jag är lite fundersam över en grej. Jag har en webbsida som har legat uppe på nätet i ungefär ett halvår. Jag skulle tippa på att jag har ungefär 30-40 inlänkar till den. Men om jag i Google skriver link:www.webbsidan.se så visas knappt inga alls. Vad beror det här på? Kikar jag på sidor som jag vet har länkat till min sida så finns dessa indexerade (med länken givetvis). Vad tror ni? // M |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tror google visar endast upp sidor som din inlänk kommer ifrån har minst Pr4
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Gor en sokning i msn eller nagon annan sokmotor sa far du se fler lankar
pr varkatr inte ha nagon betydelse det ar nagonting annat som paverkar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Edit: jag yrar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Komplettera mätning av inlänkar och jämför med de svar som Yahoo, MSN Search och Alexa ger. Minst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
jag tycker det verkar som att google har som policy att inte visa vilka inlänkar som är indexerade. Vi har några sidor med ett par tusen inlänkar som vi jobbar med och där visar google bara 4-5 st, medan msn och en annan sökmotor visar alla.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Google och inlänkar har varit uppe tidigare i några tråder (ids inte leta nu)
men den är synnerligen inkonsekvent* och vitsen med att redovisa ofullständiga resultat är svår att förstå. Någon praktisk betydelse har det ju inte att filterera på det sättet. *På en av mina sidor tar den med en del sidor som hämtar resultat från ODP men utelämnar själva ODP från förteckningen. Den sidan som google lägger överst har en PR på 0. Katalogen i ODP där sidan finns har PR 5 den finns inte med. Edit: google tar inte ens med sitt eget directory (hämtar data från ODP) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Validating
|
Google har gått ifrån att visa alla länkar vid site: sökning bara för att man inte skall kunna tjäna pengar på att sälja tjänster som ökar företags inlänkar.
Detta på samma sätt som dom gjort med PR. Båda är osäkra värden just av den anledningen. Dom som visas har ingenting med hur stor PR sidan har eller något annat. Det är helt enkelt en "snippet", utdrag av dom länkar Google har i databasen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jomen vad är vitsen med det då det går att fram via andra sökmotorer?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|